Gå til innhold
Arkivverket

[#83562] Ingeborg Marie ,Johan Adolf og Johanes Eleneus Nielsen, Kristiansund


Gjest Birgith Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Birgith Andreassen

Disse tre søsken er født henholdsvis 1862,-3,og-5. (kan være 'litt' feil) i Kristiansund. Ingeborg Marie får en datter Kornelie Johanne 3/3 1890 i Bergen med Kornelius Kristensen. Hun vokser opp i Kristiansund hos besteforeldrene. Ingeborg, Johan og Johanes, pluss Kornelie blir søkk borte i nyere tellinger. Kjenner noen til hvor de ble av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Det var interressant å se hvor besteforeldrene bodde alene. På samme adresse bor nemlig de jeg egentlig søker informasjon om, nenlig Oline og Jørgen Hansen. (Oline er søster av de 'etterlyste') Ved å finne etterkommere etter Olines søsken kan jeg kanskje få vite mer om min grandonkel Jørgens liv i Kristiansund. Det er synd at kirkebøkene er ødelagt. Jeg så før på Kornelies konfirmason såvidt navnet på foreldrene. Jeg får ikke helt tak i om de er gifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Heisann og yusen takk. Her kommer innleggene fortere enn jeg greier å svare. Kanskje ingeborg fikk fler barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Cornelius døde i Bergen i 1890 - [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=15&filnamn=doed1881&gardpostnr=1411&merk=1411#ovre>LenkeBergen fylke, Bergen by, Dødsfallsprotokoll 5 , 1886-1892, oppb: Statsarkivet i Bergen.Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27887/83Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Det var kanskje derfor ungen ble fostret hos besteforeldrene! Hvor ble mor av,-mon tro om hun giftet seg om???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Nå har jeg funnet Kornelies dåp i Kristiansund. (Hun ble faktisk døpt Cornelia). Jeg undres om moren Ingeborg døde før ungen ble døpt. I alle fall dro man med babyen fra Bergen til Kristiansund da faren døde. Jeg finner ikke igjen noen av de jeg etterlyste i 1910-tellingen. Cornelia, eller Kornelie, som hun er nevnt burde jo finnes et sted? Kan du Grethe se om Ingeborg også døde i Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.