Gå til innhold
Arkivverket

[#83566] Trondheim


Gjest Wenche Farstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Farstad

HeiNå har jeg et aldri så lite 'problem' igjen:-) Ei bortkommet frøken i FT 1900 ble funnet igjen i FT 1910. I 1910 ennå ugift, men i tellinga for Trondheim i 1925 har hun blitt gift og fått et barn.Jeg finner også både hun og mannen død og begravet i Tr.heim, samt mannens sønn fra hans 1. ekteskap. Men hvor kan jeg finne ut hva som evt. skjedde med datteren de fikk i 1919?Her er opplysningene jeg har:Maria Olsdt. Gikling f. 7/8 1882, Sunndal, i 1910 kaller hun seg Marie Eriksen (hennes far het Ole Eriksen), bor i Kirkegaten 20 a i Tr.heim.1925: Maria Dahl f. 7/8-1882, gift med Karl Sigvart Dahl f. 30/10-1881- Sammen med dem bor hans sønn fra et tidligere ekteskap, Fridtjof Dahl f. 16/4-1906.Karl Sigvart Dahl dør den 14.juni 1934, Maria dør 30.mai 1964. Fridtjof Dahl døde den 18.sept. 1988 .Maria og Karl Sigvart fikk en datter, Maria Kristine den 23. juni 1919.Nå er spørsmålet; Hvor kan jeg evt. finne ut mer om denne Maria Kristine? I realiteten kan hun jo også leve enda...Jeg finner henne heller ikke i kirkebøker jeg har sjekket for Tr.heim, men har ennå et par stk. igjen å se over.På forhånd takker jeg for tips:-)Mvh Wenche F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Jeg foreslår (som jeg ofte bruker) at du ringer direkte til kirkegården hvor Fridtjof er gravlagt. Der får du ganske sikkert vite hvem som har feste på gravstedet. Hans etterkommere må jo nødvendigvis vite hvor Fridtjofs halvsøster tok vegen. (om hun da levde opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.