Gå til innhold
Arkivverket

[#83583] Hans Anderssønn Huseby og Inger Olsdatter i Aurskog, når gift?


Gjest Jonas Jonsson Hove
 Del

Recommended Posts

Gjest Jonas Jonsson Hove

Når ble disse gift? På FS finner jeg Hans Andersen og Inger Olsdatter gift november 1757 i Borge, Oslo, men jeg klarer ikke finne igjen dette giftermålet i kirkebøkene for Christiania. At det er min Hans og Inger kan forsåvidt stemme med at jeg ikke finner noe giftermål på dem i Aurskog og heller ingen Inger Olsdatter konfirmert der. Hans Anderssønn, født 1728 på Huseby i Blaker anneks i Aurskog, foreldre Anders Hanssønn og Margrete Engebretsdatter:[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7586&idx_id=7586&uid=ny&idx_side=-98>LenkeKonfirmert 1746, se høyre side:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Mjønerud

Hans Andersen Store Huseby i Blaker ble nok gift med Inger(også kallt Ingrid) Olsdtr. Nordre Merli født ca 1734 fra Sørum engang før 1758, mest trolig i Sørum. Kirkeboka for Sørum er ikke bevart for periden 1732-1758. Det kan leses om slekta til Inger i Sørum bygdebok bind 3 side 634. Foreldrene til Inger var ifølge bygdeboka Ole Hansen Nordre Merli(ca 1688-ca 1742) og Marte Engebretsdtr. Yssimoen (ca 1703-22.03.1785).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Jonsson Hove

Takk for tipset!Når jeg tenker meg om skal det vel strengt tatt stå 'i Blaker' og ikke 'i Aurskog' i overskriften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Om du vil vite mer om slekta til Hans Andersen er familien omtalt i bind 2 av bygdeboka for Aurskog og Blaker under Huseby store s. 574.Her finner du også barna til Hans og Inger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Det kan også føyes til at slekta ble ført videre ved at Inger Olsdatter som enke ble gift med Ole Gabrielsen Olerud og fikk med han 3 barn, Gabriel f 23.05.1770, Marte Marie 20.02.1773 (g.m. neste bruker Engebret Nilsen Hogset-9 barn) og Marie f 07.07.1776.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.