Gå til innhold
Arkivverket

[#83607] Anders Samuelsen f. 1/11-1829 i Kråkstad


Gjest Wenche Örbeck Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Godt Nytt år! Håper alle er friske og i form til å hjelpe meg litt:-) Har et problem med å lese hva som står her i nr. 85 er Anders födt og döpt samme dagen?? Og hva står etter navnene til foreldrene?? Lenke takksom for all hjelp! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

Om dåpen står det: 'Ey døbt i kirken. Død.' Under anmerkningene står det: 'Hjemmedøbt af Gjordemoderen strax efter fødselen.'Etter foreldrenes navn står det: 'Huusmandsfolk under gaarden Ascherud i Schie sogn.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Hei Leif! Tusen takk for hjelpen, skjönner bare ikke! Anders giftet seg med Mathea Eliasdtr. f. 1831 og fikk mange barn, han er min tipoldefar.Fant dem i 1874 tellingen, men jeg trengte jo hans födselsår 1/11-1829. Det var vel bare ham som hadde en far ved navnet Samuel? Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Hei Eva! Tusen takk for god hjelp. Ser du heter Tomter, har bodd i Hoböl uten å vite at mine tipoldeforeldre skal väre född der! Har tenkt spörre deg om klarer tyde det son står etter foreldrenes navn i lenke(4)Farrig-et-eller-annet og titlene på fadderne. Intressant å vite, klarer ikke lese dette, desverre. Artig om du visste hvor denne plassen Hjeldsplass ligger hen? Takk for all hjelp! mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Ser at de er fattiglemmer, men neste ord tyder jeg ikke. Jeg er fra Tomter, min 3xtipp kjøpte Tomter Gård fra presten hr Ring som var sogneprest for Hobøl og Tomter annex i slutten av 1700 tallet. Nå er gården brent ned og en ivrig kirkegårdsverge har sørget for å slette min oldefar Anton og oldemors Karens grav fra kirkegården. Jord de engang eide. Ja, ja det er vel fremskritt? Det var vel ingen som betalte leie. Nok om det, jeg har mye familie fra Kråkstad inngiftet via min farfar. Hobøl er Østfold og Kråkstad er Akershus, men det er nabokommuner. Etter neste sammenslåing, hvem vet? Ønsker alle et godt nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Vil bare legge til her at faren til min mormor, hette Oscar Sigvart Samuelsen f. 3/5-1862. Har alts tatt helt feil av faren, som her Anders. Den som er Oscars far er Jens Samuelsen, beklager Leif og Eva. Ble frustrert på veien...nå har jeg kommet rett! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.