Gå til innhold
Arkivverket

[#83609] Gusta (Augusta) Fernanda f. 5/10-1863 i Kristiania, far: Karl Olsen


Gjest Wenche Örbeck Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Hei igjen! Håpet å finne ut litt mer om opphavet til oldemor Gusta Fernanda. Se(2)og(3).Vet altså at foreldrene hette Carl Christian Henrik Olsen f. ca 1835 i Kristiania og Olava Chistofferdtr f. ca 1834 i Drammen.Faren til Carl hette Ole Olsen sto det i vielsen til Carl og Olava. Men noe mer å finne ut om ham ser det ut som jeg står fast i! Er det noen som kan gi meg et hint!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Jippie, jeg fant Ole Olsen i Aker kirke, men er det noen som kan tyde hvilken tittel han hadde? Og er det Jörgine Caroline Berntsdtr fra Bergfjord det står på moren? Lenke Takker for hjelp! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Pröver igjen! Noen som klarer å tyde tittel på mannen og hvor Jörgine kommer fra?(27) Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Ser at din lenke til kirkebok ikke virker. Kan du si hvilket år du fant Ole Olsen ?Her er en barndåp til en av barna til Ole Olsen og Jørgene Caroline: LenkeKan se om jeg finner noe i kirkebøkene om dette foreldreparet?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er dåpen til Anne Magdalene, datter av Ole Olsen og hustru, Jørgine Caroline Berntsdatter , se nr. 103 . LenkeHer er nevnt bosted og fadderlister, som mulignes kan gi spor?Skal se om jeg finner flere ting av interesse:-)Mvh Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn dåpen til sønnen Carl Christian Henrik Olsen her også. Se nr. 2 ovenfra på siden her: LenkeHar ikke funnet ekteparets vielse, men kan lete litt bedre :-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Tusen takk igjen Gunn! Kom sent igjang da vi har feiret min datter 35 år idag. Nr(30) Anne Magdalenes dåp, hvor fant du den kirkeboken? Nr (27) var Ole Olsen far til Carl Christian som du fant nr(31). Det var förste plassen jeg fant navnet Ole Olsen og hvem han var gm. Noen av kirkebökene er ikke lagt ut neda tenker jeg. Så Ole Olsens dåp/födsel blir vel vanskelig!? Takk så mye Gunn! Skal titte på 1801 Bjerg Fjerdingen, har aldri hört om den plasse för! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Forstår ikke at jeg ikke kommer frem i 1801 tellingen med Bjerg Fjerdingen som du skrev i(33)?? Har forökt 4 ganger, med alle varianter, isamme ord...som jeg skriver her..osv! Men nei! Et lite råd hadde värt bra:-)) Mvh Wenche den frustrerte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du søker i 1801-tellingen i Kristiania og søker på gatenavn som begynner på Berg, vil du finne en masse med Berg Fjerdingen :-) LenkeLykke til med letingen.Gartulerer med datters fødselsdag .Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.