Gå til innhold
Arkivverket

[#83614] Bardu,Sørreisa 1910-t. hvor er resten av familien?


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

En annen ting, Martin la ikke frem skifteattest slik du ser at noen av de andre annengangs ektefolkene i k.boka gjør. Det tyder på at M. ikke hadde barn i første ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Vigdis, takk igjen. Fint å vite om presteattester.Martin hadde barn med Johanne, første kona.En ble døpt mange år senere etter fødsel i Åsen, Nord-Trøndelag.En annen het Signe.I 1900-t?En tredje ble født i Oslo, noe jeg viser til debatten 'Leilighetsfunn...' el lignende navn.Det er de jeg husker nå i farten. Han var visstnok omreisende og hadde antagelig lite penger, så det var kanskje derfor ikke noe å skifte og dermed ikke legge frem skifteattest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Det med Åsen mener jeg å huske det stod i debatten opprettet av meg 'Hvor er Sandsjøen'.Det var ihvertfall i en av mine debatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Lenke til debatten Hvor er Sandsjøen: [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=48803&sok=Kristin>Lenke S. Aasen&nr=44&antinnlegg=18&startnr=&antall=&spraak=#ankerI denne debatten nevnes Signe Bangfill, f. 1885, i ft. 1900. Vet ikke om du har funnet dåpen, men hun konfirmeres i Bakke kirke i Trondheim i 1901: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Bakklandet (Bakke), Ministerialbok nr. 604A20II (1901-1908), Konfirmerte 1901, side 385. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Takk til Randi for hennes innlegg. Jeg hadde ikke Signes dåp og konfirmasjon, så det var fint du fant det.Jeg nevnte 'Leilighetsfunn' tidligere, så jeg bladde gjennom for å finne det aktuelle innlegget ang Bangfield.Fant det, og vips så skjønte jeg nå at det var dødsfallet til Johanne Fredrikke, andre kona jeg hadde funnet uten å være klar over den gangen.Tidligere innlegg i debatten skrives det at hun døde 16/7-1895. (Innlegg nr. 442, 3/2-2008) Lenke Jacob 1880-1905 Døde dissidenter scannede side 245I debatten 'Hvor er Sandsjøen', så fikk Martin 13 barn (yngste født tidlig på 1930-tallet, død for få år siden) med tre koner.Barna jeg har foreløpig: Olaf, f. 1882 Arendal eller Fredrikshald.Voksendøpt 17 år 1899 Åsen,N-T og død 1902 Trondheim (Martin og Johanne)Signe, f. 1885.Døpt 13/5-1892 Lade i Strinda.Konf.14/4-1901.Bakklandet,Trondheim.(Martin og Johanne)Bernhard,f.1890.Døpt 9/2-1890 Hammerfest,Finnmark.Konf.30/4-1905.Domkrk,Trondheim. (Martin og Johanne).Anna Mathilde, f. 26/6-1886 Sandsjøen.Død 30/3-1888 Lade i Strinda.Johanne Fredrikke,død juli 1895 Jacob,Oslo.Martin og andre kona Anne Kathrine Augustdatter gift 1909 (lysning 6/6) Målselv.Martin var enkemann i perioden 1895-1909.Har foreløpig ikke funnet 7 barn til førstekona og andrekona.Martin og tredjekona hadde to døtre.Nevner disse sporene.Problematisk leting, fordi de var omreisende.Hva er det rette fødestedet til Olaf, f. 1882 som ble voksendøpt på Åsen,Nord-Trøndelag 1899? Når og hvor døde hun, andrekona Anne Kathrine? Når var det Martin og Johanne giftet seg, i Trondheim?Hvilken hurtigkommando skal jeg bruke for å lete frem innlegg skrevet av meg i bestemte debatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Noen som kan finne Olav og Martin i 1900-t?Noen som kan finne dåpsinnførselen til Bernhard Johan, f. 7/2-1890 og døpt 9/2-1890 Hammerfest?Finner ikke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Bruk denne øverst på siden: Søk i tema/gå til nummer. Skriv inn ditt eget navn, så søkes alle dine innlegg opp, det vil si de innlegg/spørsmål du selv har lagt inn med ditt navn.Det var slik jeg fant innlegget ditt Hvor er Sandsjøen.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Hvor har du funnet ut de giftet seg i Målselv i 1909? Har ei av bygdebøkene derfra, kunne jo slumpet til at det var den jeg trenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Der var den visst; Troms fylke, Målselv, Lysningsprotokoll nr. 40 (1906-1918), Lysninger 1909, uten sidenr. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Randi,Anne J.,Kirsti:Takk for deres innlegg så langt.Kirsti: Anne J. la lenke til vielsen i (25).Hvis det står noe om Martin og Anne i bygdeboka Målselv, så er jeg interressert. Randi:Takk for lenker til folketellingene 1900 og 1910 Bernhard.Visste ikke om databasen med Johannes dåp.Fint å vite det.Det er rett Johanne Fredrikke - folketellinger i (34). Anne J.:Tror det må være rett Olaf i (35)Finner ikke Bernhards dåp i Hammerfest selv om det står opplyst om det i hans konfirmasjon. Finner noen den? Hva er det rette fødestedet til Olaf?Arendal el Fredrikshald? Når og hvor døde andrekona til Martin,Anne Kathrine?Vet noen det?Kanskje bygdeboka Målselv gir svar på det? Når giftet Martin og Johanne Fredrikke?Greit å ha det her i debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Hei Hvis du ser i lysningsprotkollen står det at Anne Kathrine Agunsdatter var fra Skøelvdalen i Bardu, det ligger i dagens Sørreisa. Slik at det nok ikke nytter med Bygdebok for Målselv her. Men det er jo likevel bare lysningen, prøvde å lete etter selve vielsen i går, uten hell.Jeg finner henne som fosterbarn allerede i FT 1865 hos Henrik Hanssen og Leonore Rasmusdatter, i Skøelvdalen. Det samme for FT 1875, men under Tranøy kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Her er dåpen hennes, slik at man tydelig kan se at faren heter Agund.Hun er nr 19. Troms fylke, Sørreisa i Tranøy, Klokkerbok nr. 21 (1861-1886), Fødte og døpte 1864, side 19. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Kirsti, takk igjen. Fint å vite at det skal være Agunsdtr, og ikke Augustsdtr. Synd at Målselv bygdebok ikke gir svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Randi, takk for lenken til selve vielsen.Bra.Fint hvis noen kan svare på de ubesvarte spørsmålene i (39). Har fått vite at man ikke får vite noe om Martin og Anne Cathrine i bygdebøker for Målselv,Sørreisa.Men fins Anne Cathrine nevnt i Astafjord bygdebok eller Sørreisa siden hun var fra Skøelvdalen i Bardu, dagens Sørreisa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Johanne Fredrikke Høvaag melder seg ut av Statskirken i 1881: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A26 (1877-1891), Utmeldte av statskirken 1877-1881, side 695. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3020&idx_id=3020&uid=ny&idx_side=-285>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Hei Har sjekket Astafjord bygdebok, ikke noe om Anne Kathrine der. Håpet er at noen kan slå opp i bygdebøker for Sørreisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivian Jakobsen

Ane Kathrine er fosterdatter i Skøelvdalen i 1865 [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1927&kenr=001&bnr=0102&lnr=00>Lenke Skøelvdalen ligger i Sørreisa som da var en del av Tranøy kommune. Skoelvdalen ligger Bardu, men det er ikke samme plass.Mye tyder på at hennes mor er død, siden faren hennes er gift på nytt og nå bor på Bakkejord i Sørreisa, da Tranøy kommune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivian Jakobsen

Er dette Anne Kathrines søsken:Peder Høg Agundsen - pleiebarn f 1861 FT1865 Bakkejord, Sørreisa [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1927&kenr=001&bnr=0095&lnr=00>LenkeSofie Agunsdatter pleiebarn f 1859 FT 1865 Blomli, Skøelvdalen Lenke Der er ho også i 1875, selv om ho er tilreist på gården Vestgård i Gumpedalen.Karen Maria er fosterdatter på Bakkejord i FT 1875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.