Gå til innhold
Arkivverket

[#83619] Hvordan finne nålevende


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Concordia Berntine Forvald f. 1876 i Bergen, gm Olaf Joachim Anthonius Olsen f. 1872 i Kjøpsvik. Bosatt i Bergen og tok navnet Westgård. De fikk barna: Astrid i 1895 Fredleif i 1898 - gm.m Martha Magdalena Olga i 1899 Agnes i 1897.Noen som kan hjelpe her?Mvh Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Astrid Jørgine Olsen Westgård gifter seg Borgerlig i Bergen 6/3-1926 med Harald Tegnander Hansen 1891, de er også innført i Sandvigskirken KL D1 side 267. Hvis du ser på dødsmeldingene 12/12-1931 til en Frithjof Westgaard, finner du 3 halvsøsken. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Hvordan finner jeg dødsmeldinger? Fredleif Westgård bor i Bergen i 1950 da moren dør. Men hvem kan denne Fritjof Være? Ikke så vanlig navn i Bergen, dette. Og evt barn etter Astrid og Harald Hansen er vel vanskelig å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Gå inn på skannet skiftematriale og Bergen 1931. Ser at i 1912 i Bergen Konskordia Berentine Vestgaard 29/4-1876 fraskilt arbeiderske, og Agnes Marie Westgaard 11/5-1897 er barnehjemsbarn. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Det stemmer det ja, tror at alle barna hennes vokste opp uten sin mor. Olaf forlot familien rundt 1900. Reiste trolig til Amerika uten at jeg har funnet ham som emigrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Olaf og Concordia finner jeg i Kommunvalget for Bergen i 1904, de bor da i Ladegaardsgaden 24c, og Olaf bor i Ole Eidesgt. 6 i 1906 ved Stortingsvalget. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Jeg ville lagt inn en forespørsel i Arkivforumet, om statsarkivet hadde sjømannslister, som fortalte hvor det ble av Olaf. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Jeg finner Agnes Tvedt død i gravminner 25/12-1971, sammen med Sigurd Tvedt 28/12-1893-13/11-1969. Går sikkert ann å spørre på Arkivforumet etter arvinger i dødsmeldingen til Sigurd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Jeg finner Astrid død 29/2-1928, se dødsmeldingen, på Bergen Sykehus, Hun bor i Edvardsensgt. 29, og enkemannen Skibstømmermand Harald Vik og disse barna Kirsten Vik 1923, May 1926 og Astrid 1927, dødsfallet er meldt av C. Westgaard. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Ja, jeg ble nysgjerrig på denne Fritjof, og har nå sittet og lett etter fødselene til halv-søsknene. Fødselsdato står jo i hans dødsinnførsel. Jeg finner Fritjof født før hun giftet seg med Harald Tegnander Hansen (på et tidspunkt gikk over til etternavnet Vik). Men jeg finner dem ikke i kirkebøkene på de oppgitte datoer! Og kan du tolke hvilket barnehjem May og Astrid bor på i 1931?Mvh Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Dette er bare et halmstrå: Ved oppslag i telefonkatalogen finst det bare 2-3 med etternavnet Tegnander. Jeg har ingen holdepunkt for å si noe mer, eller om det har noe med saken å gjøre i det hele tatt.(Alle steiner må snus). Men er det jeg som er ute og leser og konkluderer feil: Astrid gift 6. mars 1926 med Harald Tegnander Hansen, og så dør hun 29. februar 1928 etterlatt av Harald Vik. Noen må åpne øynene mine, som kan bli vel mye klistret til skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Det gjør jeg også, men finner ikke noe barnehjem på det navnet i Bergen. Det er nok riktig at Harald og Astrid giftet seg 06.03.1926 og at hun dør 29.02.1928. Jeg leter videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Jeg finner en Harald Wik 1891-1969 i Gravminner, går jo ann å spørre i Arkivforumet etter arvinger og når han var født.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Jeg finner Kirsten Wik Borgerlig gift i Bergen 16/9-1944 med Tekniker Hallvard Skorpen V. Muralm 6 født 19/12-1917 i Kvinnheread av foreldre, Brynjulf Skorpen og Anna, Bruden er født 22/12-1923 i Bergen av foreldre Harald Wiik og (Avdød) Astrid Westergård, en av forloverne er Kristofa Wiik V. Muralm 6. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Oj! Dette var mye som du fant ut på så kort tid.Skal forsøke å spøøre på arkivforum etter arvinger etter Harald Wik. Det er nok den riktige du har funnet, ja! Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

I dødsmeldingen etter Concordia Westgaard i 1950 står det at datteren Astrid Jørgine er død og etterlater seg 3 døtre: Kirsten på Stord, May på Landås og Astrid på Nesttun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Det ser ut som om jeg har funnet denne linjen helt fram til idag. Astrid Jørgines bror, Fredleif Westgaard, ble født 27.08.1898 i Bergen, og giftet seg 28.03.1921 i Sandviken kirke med Martha Magdalene Tvedt, f. 27.12.1900. Fredleid dør i 1964 og Martha i 1971. Jeg vet om kun en sønn, Asbjørn Westgaard f. 29.06.1921. Menn har ikke noe mer om ham.Fredleifs søster, Agnes Marie f. 11.05.1897, giftet seg 02.02.1917 med Martha Tvedts bror, nemlig Sigurd Malvin Tvedt f. 28.12.1893. Sigurd dør i 1969 i Tyssedal, og Agnes dør 25.12.1971 i Tyssedal. Jeg vet ikke om de fikk noen barn. None hjelp her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.