Gå til innhold
Arkivverket

[#83628] Lillehammer ca.1900


Gjest Ruth Gaustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Ruth Gaustad

Noen som har nedtegnelser over fotografer rundt 1900. Har et bilde som jeg gjerne skulle vite noe om. Tror at det kanskje viser min oldemor og det er sannsynlig at fotografering ble foretatt på Lillehammer siden hun bodde i Gausdal. Vet ikke når bildet ble tatt, men hun døde 1910-13, så noe før det. Mulighet for å finne ut av saken hvis jeg til å begynne med finner navn på fotograf/er i distriktet på den tiden. Fotomateriale fra den tiden er vel på museum hvis det er ivaretatt for ettertiden.Kanskje jeg klarer å få med fotografiet ? Håper på tips.Mvh.Ruth

bilete10816.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Hei, du kan søke litt rundt på Google med søkeord som kombinasjonen Lillehammer fotografer samlinger e.l. I én samling der er det ca 300000 fotografier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Takk for hjelpen. Lurt å starte med henvendelse til Maihaugen da kanskje.Det er vel ingen som har noen tanker om hvem damen kan være?Hvis det er min oldemor er navnet Marit Olsdatter, født på nedre Støe i Kvam, Gudbrandsdalen. Gift 1867 med Peder Mortensen Rophaugen,Vestre Gausdal, Marit døde 21.12.1912.Mvh.Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.