Gå til innhold
Arkivverket

[#83630] Mari Knutsdatter Fjæran f 24 feb 1775


Gjest Jakob Bjørshol
 Del

Recommended Posts

Gjest Jakob Bjørshol

Mari Knutsdatter Fjæran f 24 feb 1775 gift med Ole Iversen Meek, Kvernes. Jeg finner ikke foreldrene til Mari - er det noen som kan hjelpe meg.Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Singstad Paulsen

Trolovelsen 1796: Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Kvernes, Ministerialbok nr. 568A03 (1764-1801), Trolovede 1796, side 276-277. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Singstad Paulsen

Skrivefeil, ikke Fjærnes, men Fjæren! Knud Olsen Fjæren er far til Olava født i 1778. Hun finner vi på gården Fjæren i 1801, så det er nok Kari Knudsdatter som er mor til Mari også. LenkeVielsen mellom Knud Olsen Fjæren og Kari Knudsdatter vil gi sikkert svar på hvem mor er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jakob Bjørshol

Jeg hadde kirkebok for dåp, forlovelse, begravelse og folketelling 1801 for Meek gård. Jeg hadde ikke - som du - søkt etter mulige søsken og mistet derfor lenken til Olava og Fjæren. Takk skal du ha. Ha en god kveldJakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgny Vorpbukt

Dette er fra håndskrevne notater og må kontrolleres mot kirkebøker: Ungkar Knut Olsen Aae g 1763 med pike Kari(Karen)Knudsdatter Rånes. (De overtok plassen Fjæren i Kornstad)Barn:Karen f 64,Kristi f 67,Ane f 69,Valborg f 72, Mari f 75, Olava f 78,Knut f 81 Knut Olsen dør i 1785 og enke Kari gifter seg i 1786 med ungkar Knut Iversen Meek. Kari dør i 1805 65 år. (I 1789 får Knut en sønn med stedatteren Olava)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jakob Bjørshol

Når jeg nå har sett gjennom en del notater jeg har liggende har jeg funnet foreldrene: Forlovet januar 1763: Knud Olsen Aae og Kari Knudsdatter Raanes. Forlovet/gift andre gang: 1786 18 jan med Knut Iversen etter at Knut Olsen døde 24 juli 1785.Men foreldrene til disse har jeg ikke funnet så vidt jeg kan se.Mvh Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgny Vorpbukt

Fremdeles fra skrevne notater: Knut Olsen Rånes og kone Karen Eriksdatter får sønnen Halvard i 1739.(Flere barn før?) Karen dør i 1739Enkem Knut gifter seg i 1741 med pike Kirsti Jonsd Folland Barn:Jon f 41 d 42,Karen i 42, Jon f 46,Knut f 50, Ole f 54,Knut Olsen Rånes dør 1762 52 år gammel og enke Kirsti gifter seg i 1765 med enkem Jon Jonsen Fagereng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgny Vorpbukt

også fra håndskrevne notater :) Ole Iversen Aae og kona Gjertrud Nilsdatter f Meek får en datter Lisbet i 1738 og Gjertrud i 1741 Gjertrud Nilsdatter dør i 1743 50 år gammel (Foreldre til Knut Olsen som ble konf i 1750 ? )enkem Ole Iversen gifter seg i 1744 m Elen Olsdatter Indergård Hun dør i 1745 og Ole gifter seg med pike Guri Larsdatter Røe Guri dør i 1745 og i 1747 gifter Ole seg med Berit Hansdatter Hjertvik. Flere barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.