Gå til innhold
Arkivverket

[#83706] Hjelp med identifisering av mannsbilde


Gjest Niels Hegge
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels Hegge

Dette bilde kommer fra min fars familie. På baksiden står det tekst som en skulle tro var fotograf og årstall 1917 (?), men jeg får ikke det til å passe. Det kan være så att det er innrammet eller reprodusert i 1917, men stilen virker mer slutten på 1800 tall. Jeg regner med att det er en av mine forfedre, min bestemor hadde også bilder på mine tippoldeforeldre fra Øksnes tatt før 1865.Mine alternativ er Thomas Bølcko, paraplymaker i Bergen, født i København (1821-1887) eller Niels Rossing Parelius Hegge (1807-1890), Storfosen i Sør Trøndelag. Det skulle kunne være en av Niels RPs sønner født 1845 og 1852, men de bodde begge i USA 1917.Mine spørsmål er om min antagelse om datering er riktig? Fotograf eller innramming, hvor skjedde det og var det 1917? Er det noen som kjenner igjen personen?Mvh / Niels

bilete10840.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Pedersen

Jeg tror det står Stamvigs Atelier Bergen 1917. Det var i allefall et firma med det navnet i Bergen i 1920.Arnulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Takk for informasjonen om fotografen. De bodde i Bergen så det er naturlig att de brukte en lokal fotograf. Att noen skulle ha sett en kopi av bildet tidligere er jo ikke sannsynlig, men om man ikke spør, får man inget svar ;-)Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.