Gå til innhold
Arkivverket

[#83724] Niphrites - dødsårsak


Gjest Tom Langer
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Langer

Hei har i dødsprotokoller for Kristiania støtt på det jeg tror er et medisinsk uttrykk: 'Niphritus' - under dødsårsak. Jeg har forsøkt å sjekke i svenske lister over medisinske ord, uttrykk, men har ikke klart å finne dette eller noe matchende. Uttrykket er skrevet i noe som ligner gotisk håndskrift.Kan noen hjelpe - gi råd? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Fant dette: Lupus nephritis is an inflammation of the kidney caused by systemic lupus erythematosus (SLE), a disease of the immune system. SLE typically causes harm to ... Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Langer

Stor takk til Else B og Ann-Mary EngumNephritis, med nyrebetennelse på litt forståelig norsk, er nok det som står i dødsprotokollen.Jeg undres over at ikke et slikt uttrykk også står i en svensk (nettbasert) ordliste - medisinske ord, uttrykk.Men takk for raske oppklaringer!Tom L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.