Gå til innhold
Arkivverket

[#83735] Kan noen gjøre oppslag i adressebok 1920-1950 Oslo for meg ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Jeg hjelper en New Zealandsk dame med aneri Oslo.Det gjelder :Gerda Bjørnstad, antakelig gift Hallan, født 20.02.1893 (ifølge FT1910) og Leif Bjørnstad, født 05.03.1903.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Aftenposten 26-9-1957:Min kjære mann og beste venn, vår gode far, bestefar, bror og svoger, fabrikkeier Olaf Hallan sovnet stille inn idag, 74 år, Holmenkollen 25-9-1957.Rolf og Soppen, Thor og Ingrid, Bjørg og Halfdan, Per og Randi, Kjell og Vesla, Svenn og Kari. Barnebarn, søstre og svogre.Her er ikke nevnt noe navn på hustru?Adressebok Oslo 1955:Olaf Hallan, fabrikkeier (Hallan & Co A/S) Dr.Holmsv.4, BesserudKjell O. Hallan, assist. (Thoresen & Co.) samme adr.Rolf Hallan, disp. (Hallan & Co.) Ullevålsv.67Per Hallan, driftsing. (Hallan & Co) Eikev.3, Ekeberg HagebyThor Hallan, avd.sjef (Hallan & Co.) Vækerøv. 201 B, RøaNorges Håndverkere 1938:Thor Gunnar Hallan, etuimaker, Holmenkollen, f.4-7-1912 i Ullern, V.Aker. Foreldre: Olaf Hallan og Ragnhild Othilie Rygh. Aksjonær og styremedlem i firma Hallan & Co. A/S.Her kan du lese om Olafhttp://runeberg.org/merkbio/0356.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Dødsannonsen til Gerda Hallan i Aftenposten 21. mars 1973 nevner ingen navn på barn, kun 'familien': Vår alles kjære Gerda Hallan sovnet stille inn i dag. Oslo, 14. mars 1973.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Takk til dere.Jeg er litt usikker på, hvordan det skal tolkes at hustruen ikke er nevnt, men mest nærliggende er vel at de er skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Gerda er nevnt i dødsannonse i Aftenposten 28. september 1957, hun har bare vært uteglemt i annonsen 26. september. Så de var nok gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.