Gå til innhold
Arkivverket

[#83751] Hvor finner jeg informasjon om Norske marine offiserer i 2.verdenskrig.


Gjest Kjell Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Johannessen

Margon Emanuel Reidar Paulsen f. 03.02.1913 var 3.styrman på M/S Gran da den ble oppbrakt av tyskerne og manskapet ble internert i Casablanca i Afrika. De ble befridd 16.11.1942. Han kom da til England og var i marinen til krigens slutt. Han var løyntnant da han kom hjem etter krigen. Hva gjorde han i England ? Hvilken båter var han på ? Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg kan søke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Orbekk

Bare et 'skudd i blinde', men Marinemuseet i Horten og/eller Norsk hjemmefrontsmuseum på Akerhus kan være en vei å gå.Du finner @ adresser på mil.no under fane FAKT (FAKT=Forsvarets Avdeling for Kultur og Tradisjon)Mvh Helge Orbekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Takk for hjelpen. Nå har jeg en jobb å gjøre. Jeg vil tro at noen på Marimemuseet ihvertfall kan lede meg på rett spor.Med vennlig hilsen Kjell Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Takk for all hjelp. Jeg sendte en forespørsel til Marinemuseet, og 1.5 time etter hadde jeg Margon's rulleblad. mvh Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Orbekk

Det var jo flott. Da har du jo et glimrende utgangspunkt for å få rede på hans videre ferd.Leter selv etter en person og hans historie under WWII. Men da kankje ikke en fullt så dramatisk historie som det du da tydeligvis kan studere rundt.mvh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.