Gå til innhold
Arkivverket

[#83753] Feil navn på far.


Gjest Jan Ove Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Ove Olsen

Når Ole Andersn og Oline Nielsdatter gifter seg 28 des 1871 så står det at faren til Oline heter Niels Olsen, men det får jeg ikke til og stemme, jeg tror han heter Niels Henriksen. Så jeg skuul hjerne ha sett hva som står i Ministerialboka men den er ikke registrert for dette tidsrommet, bar Klokkerbok. Men kan noen hjelpe meg med dette. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Olsen

Som svar til Erling så har jeg alle disse opplysninger som du henviser til, men mangler en bekreftele på at de har skrevet feil i klokkerboka. For jeg finne ingen andre på den aldren som er født rundt 1845 og heter Oline. Med far som heter Niels Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Dette er nok Oline med far Nils Hensriksen, konfirmasjonen her Lenke Vielsen sier f Fossen eie, rett er Vea eie men du ser hun bodde i Fossen eie ved konfirmasjon. Ved folketelling 1910 er hun enke og bor i Slettum,hvor hun også bor i 1900, fødselsdato der er 14.3.1844. Oline ble riktignok født 15.03.1845,men det er så nære at det må gå :-) Det er nok flere småfeil i kirkebøkene enn en skulle tro. Du vil vel kanskje få litt hjelp utifra fadderne Ole og Oline bruker til sine barn, har bare sett på Ida 1872 og Andreas 1874, Ole Nilsen er en fadder, kan være bror av Oline siden hun har en bror Ole. Men de hadde kanskje flere barn som du kan sjekke faddere til? Ministerialboka for perioden for vielsen er jo skannet men av grunner jeg ikke kjenner til inneholder den bare viede for 1877 og 78. Hvor presten førte vielsene 1870-76 aner jeg ikke. Kanskje statsarkivet vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.