Gå til innhold
Arkivverket

[#83782] Hvordan finner jeg ut om dette er samme kvinnen.


Gjest Trond Strandhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Strandhaug

Dette gjelder familien etter Knut Knutsen fra Høyby i Sør Odal. Datteren, Karen Rangdine Knutsdatter, født 24.04.1863 reiste til Christiania. Er denne Karen samme Karen vi finner i folketellingene i 1900 Orknø Gade 6 Karen Randine Knudsen k b fl ug Syerske Hjemmearbeide (sygelig) 66 OdalenI 1910. 001 01 Nikolay Nilsen 1842.10.18 Faaberg Mand e Løsarbeider b 002 01 Karen Knutsen 1862.04.24 S. Odalen hm ug b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jovisst. Sorry, du har selvfølgelig rett, slik er det når man skal skynde seg.Men jeg syns her er såmmye som stemmer, at det sannsynligvis er samme person. Eneste var å sjekke opp i dåpsprotokollene for S, Odal og se om det er to med nacvnet Karemn som er født 24.04. i henh.vis 1862 og -63. Vi har allerede sett at det fins mange eksempler på feilføringer i 1910-tellingen, blant annet med årstall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har sjekket N-Odal og S-Odal etter Karen/Kari 24/4 1863 --24/4 1862 og 1866. Fant kun Karen Rangdine f. 24/4 1863 i S-Odal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.