Gå til innhold
Arkivverket

[#83788] Skifte etter Torbjørn Larsen Skår,Austevoll - lesehjelp til 2 setninger


Gjest Jostein Børnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Børnes

I Sunnhordland Skifteprotokoller Ad1 1808-17 fol 245blinje 9...skulde være født i Sogn, linje 10..som fader skulde været husmand der...Kunne noen lese de neste 2 linjene? som jeg ikke klarer heltmvh, Jostein Børnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunleif Seldal

Jeg mener det står: 10: hans fader skulde været Husmand der men hvad 11: Præstegield, Sogn eller Gaard han var fød paa vis- 12: ste hun ikke. Hendes Mand stod i Skomagerlære 13: i Bergen og kom her i Omegnen da han omtrent 14: var av Alder 12 à 14 Agl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Børnes

HeiTakker så mye for hjelpen- det er alltid betryggende at andre hjelper til og kontrollerer. Da har jeg oppfattet det samme som deg. Jeg hadde et ørlite håp om at navnet på prestegjeldet i Sogn stod. Husmannen Torbjørn Larsen Skår hadde ikke barn.mvh,Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.