Gå til innhold
Arkivverket

[#83793] Stygg sak i Ringsaker. Barnemisshandling og pedofili?


Gjest Thor Bøhmer
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Når vi nå holder på å 'rydde' litt i den nye BB, så vil jeg korrigere mitt innlegg 33, Erik var slett ikke gift tre ganger som det står i boka s 558. Det første ekteskapet nevnt i bygdeboka var slett ikke noe ekteskap, men et uægte barn dpt Anne,han fikk i 1742 med Marte Embretsdtr Heramb, men de ble aldri gift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Så mye rot på en generasjon. 'Hele' Brumund stammer fra Erik. Totalt har jeg ca 1100 etterkommere av Kristoffer Arnesen, så det er viktig at det er riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Det er nok Enok sin etterslekt som er lettest å følge. Svend døde vel som ungkar? Hans Jørgensen hadde som det står i krk-boka flere barn. Kanskje fire. Disse burde jo ha vært nevnt i krk-boka under Saug vil jeg tro. Dersom jeg har funnet et rett barn - Jørgen Hansen, så var han på Sarløkken i 1762 og det må vel være han som var g m Berte Hansdatter Asla(eie). minst tre barn: Hans født 1772 på Flisaker-eie, Ole 1772 på Kvarstad-eie (Hvalstad), og Gunnor 1787 på Kvarstad-eie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.