Gå til innhold
Arkivverket

[#83801] Kan noen 'slå opp i' dødsårstall, Oslo?


Gjest Birgith Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Birgith Andreassen

Min tante Jenny Hansine Vulvik,eventuelt Wulvik døde i Oslo ca 28 år gammel.Hun var født i 1903 og da skulle vel dødsårstallet være -30,-31. Har noen mulighet til å finne dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Er dette din Jenny ? Finner ingen ved det navn døde i Oslo på Gravminner eller Gravferdsetaten LenkeKan hun ha giftet seg og derved annet navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Ja, dette er tante Jenny. Hun dro som ung til Oslo og jeg tror hun arbeidet på et sykehus.Jeg mener å ha hørt at hun der ble smittet av tuberkulose og døde. Jeg tror ikke hun var gift, for jeg mener mor fortalte meg at mormor ikke hadde penger til å 'få henne hjem' og at det var en stor sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Dette var merkelig, ja! Damen hadde i allefall ikke noe gravsted her i Trondheim.Jeg får ikke spurt noen heller,-jeg er 64 år selv og alle tanter er naturligvis forlengst 'henfarne..'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ikke enkelt å finne dette gravstedet. Prøvde på landsomfattende søk i Dis gravminner og fant en rekke døde registrert med Vulvik/ Wulviknavn, men dessverre ingen Jenny.Legger en et gravminne med Vulvik-navn her så du kan se om du finner slektninger som er registrert?LenkeMulig du må dobbeltklikke på lenken for å få opp bildet av gravstenen og data.En del graver er ikke registrert til nå, og noen graver er slettet. Kan hende du kan få et svar om du henvender deg til kirkeverge i Oslo?Lykke til med søking.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Takk for hjelp, men jeg finner nok ikke tantes dødsårstall/dato under gravminner. Det finnes 'hundrevis' av andre Vulviker, men de få jeg hører til har jeg 'styring på'. Tante Jenny fikk trolig ikke et eget gravsted. Ettersom mora ikke hadde råd til å få henne hjem, hadde hun vel heller ikke råd til gravstein eller feste på grav, vil jeg tro. Kanskje ble hun lagt i en minnelund.Jeg får vel med tiden se i noen adressebøker for Oslo, for å se om hun finnes der og ikke minst når hun blir borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.