Gå til innhold
Arkivverket

[#83805] Kan ikke finne aasta


Gjest Bjørn M Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn M Dahl

Hennes mor heter Elise Høiberg f. 15-06 1886 i Leksvik.Elise fant jeg i tellingen for 1910 Ranheim vestre 23 Strinda.Og senere som gift i tellingen for Trondheim i 1925 gift med Johan Hansen F.04-05 1885 Næsna.Jeg har datoen da hun ble døpt f.11.11 1914 døpt 16-11 1914 iLademoen kirke Står i kirkebok Lademoen 1908-1916 side 209.Kan ikke finne henne som konfimert eller hvor hun har bodd før.Hun er min pleiemor gift med min far Roar Dahl f.12-01 1908 Vet ikke hennes Etternavn.Håper noen kan hjelpe meg. Bjørn M Dahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg ser at hun er født på Dahls stiftelse, og innført med nr. 0, som vel betyr at hun ikke egentlig hører til i Lademoen menighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Det er vel grunn til å tro at Aasta Eline fikk sin mors etternavn siden hennes fars navn ikke er oppgitt ved dåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Ser i dåpen til Aasta at farens fødselsår er oppgitt; 1894. Kan navnet hans blitt utelatt pga hans unge alder, at han var umyndig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg mener å huske at andre fikk svar på barnefar ved å henvende seg til Statsarkivet, at de har diverse protokoller fra Dahls stiftelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn M Dahl

Svar til innlegg nr 7. Dem giftet seg i Bratsberg kirke i 1940 Jeg tror at hun het Hansen da,muligens også Høiberg eller Høyberg.mvh.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Nå er ikke kirkeb. for strinda/lade digit. men du kan jo ringe prestekontoret å spørre om de kan se etter hennes etternavn,kanskje er også far oppgitt. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.