Gå til innhold
Arkivverket

[#83813] Søker etter informasjon om Gaaserud slekta i Drøbak


Gjest Monika Gåserud
 Del

Recommended Posts

Gjest Monika Gåserud

Jeg søker etter slekt av min bestefar, Andreas Gåserud f. 30.oktober 1905, døpt 31. desember i Leikanger kirke i Sogn og Fjordane. Foreldrene hans bodde i Drøbak. Det er da far hans jeg vil finne ut mer om, Andreas Andersson Gaaserud var født i 1878 og døde 1905. Jeg tror foreldrene hans var: Anders Nilsen Gaaserud f. 1814, i Modum. Mor hans tror jeg var Hanna Oline Hansen f. 1846, muligens født i Drøbak. Flere ledetråder om denne familien mottas med takk. Monika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Hei Monica! Andreas Gåserud er födt i 1905 skriver du, men jeg finner ham ikke i 1910 tellingen her på DA? Har du riktig födselår...måned osv? Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monika Gåserud

Jeg mener han er født på Leikanger i Sogn og Fjordane, jeg vet helt sikkert at han er døpt i Leikanger kirke. Far hans døde i 1905 i Drøbak og moren hans flyttet hjem til Leikanger der hun var født. Jeg fant dåps protokollen hans i klokkerboken for Leikanger. Det jeg leter etter er slekta hans i Drøbak, har lyst til og finne ut mer om den og om hvor vi stammer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Far hans döde da bestefaren din ble födt?? Gåserudnavnet er det noe de hadde med seg fra Leikanger? For her finns det bare i Buskerud 5 stk i 1865. Hadde värt fint og mye lettere hvis du la inn lenke på det du finner i kirkebökene her på DA. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Så fint, her var jo mange svar på dine spörsmål Monica. Sunneva Mikkelsdtr f.10/10-1844 er vel den du söker familien til da? Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monika Gåserud

Mor hans var svanger med min bestefar da mannen hennes, Andreas Anderson Gaaserud døde i 1905. Hun flyttet hjemover til Leikanger før min bestefar ble født, derfor er han født og døpt på Leikanger. Slektsnavnet mitt kommer fra drøbak og det er dette jeg er på jakt etter. Jeg vil finne mer ut om min oldefar, Andreas Anderson Gaaserud, om han hadde søsken/halvsøsken, hvem foreldrene hans var og hvor disse kommer fra. Er ny her så jeg må beklage viss jeg ikke ordlegger meg riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Alt er litt inviklet da man er ny. Men jeg ville bare at du forteller det meste du vet,så hjelper det oss til å hjelpe deg! I de to fåregående svarene fra Tore nr. (7) og (8), trykker du på lenken, så har du mange svar allerede, men bare spör. Alle hjelper til her så godt de/vi kan! Lykke til. mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Far til Andreas hette også Andreas Anderson Gaaserud f.1878 og moren hette Gunhild Eriksdtr f. 1873 i (Högsune?) ser ikke riktig stedet hun er födt. Vognmand Andeas Anderson Gaaserud döde 29/5-1905 i Dröbak Her var det datoer også som er viktig for deg! Tore har gjort mange fine funn her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Broren Peter Thorvald, f. 1875: Akershus fylke, Drøbak i Drøbak, Ministerialbok nr. I 3 (1871-1877), Fødte og døpte menn 1875, side 23. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 24)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Halvsøster Ingeborg Johanne døpt i 1862 i Modum: Buskerud fylke, Modum, Klokkerbok nr. I 6 (1854-1868), Fødte og døpte 1862, side 122-123. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 100)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Ja, der var han. :-) Jeg ser at det er faddere fra Tingelstad i dåpen til Ingeborg. Kan dette være den Nils Nilsen som blir faren hans? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Dåpen til Anders Nilsen først, så gjør jeg det samme: Buskerud fylke, Modum, Ministerialbok nr. 3 (1783-1819), Fødte og døpte 1814, side 406-407. Permanent sidelenke: Lenke (nest nederst venstre side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.