Gå til innhold
Arkivverket

[#83832] Skifte og dødsdatoer for mine danske tippoldeforeldre, møllersvend Jens Jensen


Gjest Inger Tysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Tysland

Mine tippoldeforeldre kom til Norge med 3 barn i 1851/52. Møllersvend Jens Jensen f. 1816 og kona Andrea Emilie Jensen f. 1818 (f. Andreasdtr) Har funnet dem på Krohnsminde no 9,Årstad sogn i 1865. Deretter forsvinner de fullstendig i mange år, før kona dukker opp som enke og eier av Krohnsminde i 1900. Hun bruker da bare navnet Emilie. Går ut i fra at det finnes et skifte etter henne. Har lett mange steder uten å finne annet enn 3 nye barn og en haug med b.barnMvh Inger Tysland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Paret eide gnr. 9/10 i Årstad, seinere Solheimsgaten 10, og selve panteregisteret er her:Kildeinformasjon: Protokollnummer: A.d.D.66, Sted: Bergen by, Årstad tinglag, Oppbevaringssted: SAB Merknader: Årstad, gnr. 8-14 Permanent bildelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-tl20070803700093.jpg>Lenke Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Hjertelig takk for hjelpen. Jeg har lett etter henne fram til 1918 der de forskjellige barna bor Årstad uten å finne henne. Kan hende sitter hun på et aldershjem et sted i Bergen, men da må jeg ut på tiggerføtter igjen. Har dere noen liste over aldershjem på den tiden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.