Gå til innhold
Arkivverket

[#83839] Arne Larsen Fåberg f.1800


Gjest Liv Espeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Espeland

Er på jakt etter Arne Larsen Fåberg (smerud)født 13,5,1800 om han er den samme som jeg finner i Bergen 1865 som Arne Larsen født Faaberg, Som fattiglem og har 3 unger. Skal være gift med Johanne Nielsdatter finner ikke når de gifter seg.Barne er Lauritz olai 1832. Jørgine ch. 1834. Nicolaus theodor 1838. Barna har jeg funnet født i Bergen. Kan noen hjelpe med med giftemålet og om det er samme person. MVH Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne julie engmo

Er det ham som er på arbeidsanstalten i 1865 du mener ? Står ikke noe her om at han har 3 barn,men det er kanskje noe du vet fra før ?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ang 3Det var vel riktig brudepar ja!Ved vielsen kalles brudgommem for Arne Larsen Jordanger. Det kalles han også også ved sønnen Lauritz Olai sin dåp i 1832: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Liv Espeland

jeg takker alle som har hjulpet til å finne mer om Arne Larsen Jordanger. Er fortsatt usikker hvem av disse to som er kommet frem. Den Arne som giftet seg i 1830 er ifølge kirkeboken 29 1/2 år den alder stemmer med Arne som er fodt 1800 i Fåberg, derfor tror jeg det er han. Den andre heter Andreas Larsen Jordanger om han er i bildet er usikker på . Lurer på om noen vet hvor navnet Jordanger kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Espeland

Tusen takk til Ann-Mary Engum,Opphaug,Ørlandet.Jeg får begynne å nøste der og se hva som finnes av eventuelle fødselsopplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.