Gå til innhold
Arkivverket

[#83849] Hvem er dette? Antagelig Brunlanes, Hedrum eller Eidanger


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Dette er et fantastisk bilde synes jeg. Alle har pyntet seg til fotografering og bordet er fint pyntet også. Det må vel ha vært en omreisende fotograf som har tatt bildet. Jeg innbiller meg at det er en 'pater familias' lengst til høyre, med to sett barn/svigerbarn og barnebarn. Jeg har funnet det i min farmors album. Hvis det er familie, kan det være forankret i Torgim Halvorsen fra Omsland, Brunlanes,- Nicoline Mathilde Larsdatter fra Hedrum, eller familier fra Bakke/ Ragnhildrød i Hedrum. Bildet har ingen påskrift fra fotograf. Det meste av mine farforeldres familie var bosatt rundt Farris (Oklungen, Bakke, Ragnhildrød, Omsland) Det hadde vært så gøy å finne ut hvem personene på bildet er. Man er jo optimist til det motsatte er bevist. Er glad for all hjelp

bilete10877.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Ja, det går an å be om hjelp der. Jeg har aldri hørt at noen i de nevnte familier har bodd ute ved kysten (barkevik), men dette trenger selvsagt ikke å være et familiebilde heller. Og det er jo verdt å prøve seg alle steder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk på ekteparet Torgrim Halvorsen og Nicoline fant jeg følgende barn døpt i Brunlanes:Legger en lenke til eldste her, Gunda Anine f. 1876 . Døpt i Tanum kirke : Lenkenr. 2. Ludvig Adolf f. 1878nr. 3. Thora Kathrine f. 1880nr. 4. Jung Amalie f. 1882 Tjosenr. 5. Hans Martin f. 1883nr. 6 Martinius f. 1886Det skulle være mulig å finne barndåpene i Tanum kirke i Brunlanes.Om dette er den rette familie. Passer jo på 1900-tellingen , opplysninger om fødested til foreldre:-)Flere av barna kan jo ha flyttet hjemmefra før 1900-tellingen? Kan hende familien er nevnt i Bygdebøker for Brunlanes. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Torgrim og Nikoline var mine oldeforeldre og jeg har styr på deres etterkommere. Det er Jenny Amalie, ikke Jung Amalie. Men takk for at du lette dem fram for meg :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er dåpen i kirkebok for Tanum i Brunlanes. Se nr, 14 1878. Her bor familien på Agnes. LenkeDa kan det hende du finner dem i bygdebøker for Brunlanes.Skal se om jeg finner flere opplysninger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Som jeg sa til deg så vet jeg alt om den familien og deres etterkommere. Og jeg tror ikke at det er noen av dem som er på bildet. Kanskje noen har en ide om hvilken tid dette bildet kan være tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg kan tenke meg at det kan være fotografert ca 1900 , muligens tidligere?Her fant jeg dåpen til Jenny Amalie i kirkebok for Tjose. Se døpte piker nr, 5 på siden. Lenke Familien du nevner har i alle fall bodd i BRUNLANES. men det kan være en annen familie som du sier.Mener det er en del bilder i de eldste bygdebøker for Brunlanes, så det kan jo tenkes at du kan finne disse igjen.Spennende om du finner ut av dette.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.