Gå til innhold
Arkivverket

[#83859] Pantebok 16 Christiania by


Gjest Kjell Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Halvorsen

I panteregister for Christiania by, protokoll VII 6, side 228 finner jeg en peker videre til pantbok 16, side 283 ½, ltr 55 LenkeEt direktesøk på pantebok viser at pantebok nr 16 dekker perioden 1822-1824.Hvor finner jeg nevnte pantebok 16 med detaljer fra skjøte om eiendomssalg av Flisebjerget 2 på Enerhougen som ble tinglyst 4 oktober 1850 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Dette gjelder tidligere Aker, og du finner dokumentet i Aker pantebok I-16, på side 283 b. Dokumentet har nr. 55, og hvis lenken virker, finner du det her: Lenke Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Takk Else B.Linken virket utmerket. Det er godt det finnes noen som deg med fagkompetanse og utpreget sans for å hjelpe noviser i nød. Det hadde nok gått en tid før jeg hadde tenkt på å lete i Aker, selv om Enerhaugen lå/ligger øst for Akerselva !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Fint at det løste seg, Kjell :-)Panteregistrene for Christiania/Aker er ikke de letteste å ta seg fram i! Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.