Gå til innhold
Arkivverket

[#83870] Windows Live Mail


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Etter å ha stanget mot Microsoft-veggen et par måneder, fikk jeg idag innrømmelsen: Det går ikke an å få sendt-elementene sortert i alfabetisk stigende rekkefølge. Er det noen som har forslag på annen epostleser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

André: I min versjon finner jeg ikke det du forklarer. Til høyre i spalten med liste, er det ene valget stigende og det andre synkende. Kanskje er jeg langt ifra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Åpne først mappen for sendte elementer.Oppe på menylinjen går du til vis, deretter sorter og så kan du velge hvordan det skal sorteres.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Rune, takk for at du er overbærende og mater meg med teskje, for det trengst ! Hva skal jeg gjøre etter punktumet ditt ? (Det ser ikke ut som det skjer noe) Er det feks et sted jeg skal trykke return ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Når du foretar ditt valg i rulleteksten som komme opp og trykker på det, dat blir posten sortert etter ditt valg. Og som du vil se av menyen kan du sortere etter til (alfabetisk) stigende, synkende, dato etc. Vil du velge en annen sortering gjentar du bare prosessen.Mvh. Rune T. Som er av den oppfatning at de dummeste spørsmålene er de som aldri blir stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Hei, jeg tør å dumme meg ut, for jeg kan ikke bli dummere enn jeg er. Altså det jeg har gjort, er direkte å velge sendt til alfabetisk. Leses altså en annen indeksfil ved å gå veien om VIS enn å gå direkte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Svaret fra Microsoft idag var: Nå har vi fått sjekket ut dette og det viser seg at å sortere e-poster i sendte elementer alfabetisk ikke lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det er mulig jeg misforstår deg. Men jeg oppfatter det som om du ønsker å organisere posten i mappen sendte elementer på en annen måte enn f.eks på dato. Da snakker jeg om kopiene av de mailene du har sendt. Disse kopiene kan du sortere nærmest etter ønske via det valget du gjør i vis menyen. Det samme kan du gjøre i en eventuel arkivmappe, eller andre mapper du har opprettet i e-post programmet ditt. Jeg hadde f.eks en mappe for famile, en for jobb, en knyttet til hobbyen min. Dersom det er andre valg du er ute etter, er jeg redd jeg kommer til kort. Slik jeg oppfatter det er det i vis menyen øverst på linjen i e-post programmet du har muligheten til å velge forskjellige alternativer gjennom vis- sorter. Det kan godt tenkes det kan gjøres på andre måter, men det er i alle fall slik jeg gjør det i mitt e-post program.Mvh. Rune Thorstensen, som også mener at kunnskap ikke er et tegn på intelligens. Det er måten man benytter den kunnskapen man har skaffet seg på som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Nei, jeg har ikke gjort noe videre undervalg/mappeopprettelse e.l. Alt er standard. Under teksten Online (i mitt tilfelle) er det 5 bokser, eller mapper om du vil, hvor sendte er den ene. Over meldingslisten er det 9 sorteringskriteria og i tillegg valg av stigende eller synkende. (90 muligheter rent teoretisk). Andre valg enn sendte virker jo på min direkte måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Nå har jeg sjekket både i Windows Mail og i Outlook Express. Og i begge mailprogrammene sorteret posten i sendte elementer seg i henhold til det valget jeg gjør i vis/sorter menyen. Enten jeg velger tid for sending, til (altså alfabetisk) eller emne. Så her virker det som om at Microsoft ikke vet hvordan deres egne programmer fungerer.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg får trekke klørne noe inn. Jeg vet ikke hvorfor, men blant mine noen hundre sent items ligger det 35 meldinger, som av uvisse grunner ligger fremst. Dessverre så har jeg ikke vært grundig nok. Jeg har fått undervisning i hvordan din VIS-metode er, Rune. Det var i alle fall nyttig. Men da virker min metode også. 'Alle vegar fører til Rom', sa læreren min, han kjørte på ski ned i en åpen bekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.