Gå til innhold
Arkivverket

[#83902] søker min bestefar axsel emanuel pedersen ,f.1894


Gjest Asbjørn thomassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Asbjørn thomassen

Min mor ble døpt på rikhospitalet i år. 1920,har funnet henne,hennes far var axsel emanuel pedersen,f,1894,adr,vestre bærum,de var ikke gifte.arb.ved Noreanleg.år.1920 til 1925,håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Det fins flere Aksel Pedersen f. 1894 i 1910-tellingen som kan være aktuelle. Ikke sikkert de har tatt med Emanuel-navnet. Det må sjekkes en og en.Tenkte om han i mitt forslag var feilskrevet Abel for Aksel, det fins en del slike feil også. Det må sjekkes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn thomassen

Det kan være han,men feil fornavn,har svært lite opplysninger om han,men bode i Oslo 1950 til 1960.arb.ved Nore anlegget,år 1920 til 1925,etter opplyningen etter min mor,hun er død nå.Hennes mor er fra Ski,Anna Kristine Kristiansen,f,1898,har funnet henne,Har søkt etter aksel i ft.1910.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn thomassen

Takker for alle svar fra dere,dette er ikke lett for meg,iht.axsel(aksel)ardeidet han ved Nore-anlegget,1920--1925 sikert.Bodde i oslo etter krigen,døde ca.1957-60,da var han på et hjem.Det må være en utflyttings-attest til Nore,også en utfytting derfra,takk for alle tipsene,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Om de ikke var gift, så bør det finnes en bidrags sak på han i arkivene,stats/riks el.byarkivet i Oslo.Jeg har funnet personer den veien, er vel verdt et forsøk. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn thomassen

Takk til dere alle for svar,jeg må kanskje reise til Nore-komunne,om dem har noe lønn,sykekassepapirer fra anlegget.Svar fra Heidi,iht kan axsel være person arb.med stein,Kirkegårdsgt.22a. Personer fra Nore,(komunnen) med lister over anleggsarb.eller har lønn og div. opplysninger Nore- anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn thomassen

Takk til dere alle for svar,jeg må kanskje reise til Nore-komunne,om dem har noe lønn,sykekassepapirer fra anlegget.Svar fra Heidi,iht kan axsel være person arb.med stein,Kirkegårdsgt.22a. Personer fra Nore,(komunnen) med lister over anleggsarb.eller har lønn og div. opplysninger Nore- anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn thomassen

Hei,Gro Berit,jeg har ringt med Sigrid H.,hun skulle prøve og spørre m.m. om Nore-anleg.Jeg fant vaksinasjon-attesten til min avdøde mor Else Ninni,f.4.10.1920.Hun ble vaksinert i Nore.den.12.6.1923,attester den 29.7.1934 av Sameline Øktedalen (vaksinatør).Hennes far er Aksel Pedersen,mor Anna Kristiansen.Takk til dere alle,håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn thomassen

Hei,Gro Berit,jeg har ringt med Sigrid H.,hun skulle prøve og spørre m.m. om Nore-anleg.Jeg fant vaksinasjon-attesten til min avdøde mor Else Ninni,f.4.10.1920.Hun ble vaksinert i Nore.den.12.6.1923,attester den 29.7.1934 av Sameline Øktedalen (vaksinatør).Hennes far er Aksel Pedersen,mor Anna Kristiansen.Takk til dere alle,håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.