Gå til innhold
Arkivverket

[#83906] Jeg søger forældrene til Poul Christian Poulsen Lyng og Anne Malena Wichman


Gjest Gunnar Martensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Martensen

Poul Christian Poulsen Lyng var toldbetjent og parret levede på Locchen i Trondheim. Han blev født i Trondheim og var observasjonsbetjent i Trondhjem fra 1. jan. 1777 til sin død 1788. Han var tidligere i forpaktningssocietetstjeneste sammesteds. Poul Christian Lyng døde 9.5. 1788 i Trondhjem. Anne Malena Wichman døde 7.10. 1762, og blev begravet 10.10. 1762 fra Domkirken i Trondhjem. Parret blev viet 24. august 1751 i Trondheim Domkirke og fik 4 børn.Jeg søger forældrene til Poul Christian Lyng og Anne Malena Wichman.Med venlig hilsen Gunnar Martensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Martensen

Jeg fandt selv faderen til Poul Christian Lyng:Poul Poulsen Lyng levede i Verdal, Nord-Trøndelag, Norge. Han fik barnet: 1. Poul Christian Poulsen Lyng: Døbt 1 p. Trin (7.6.) 1722 i Verdal Kirke. Faddere var bl.a. Anna Maria Lyng og Torkil Lyng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Martensen

Tak for det.Jeg fandt flere personer som levede på Lyng, da jeg så kirkebogen for Verdal igennem. For eksempel: 'Sidsel Olsdatter på Lyng' og 'Poul korporal på Lyng'.Med venlig hilsen Gunnar Martensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.