Gå til innhold
Arkivverket

[#83934] Fødsel og død, Anne Marie Kristoffersdatter, o.1815, Fet, Akershus


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Jeg har fått spørsmål om dåpen til Anne Marie og den eneste jeg finner i kirkeboken er datter av Kristoffer Jakobsen og Kari Kristensdatter: Kildeinformasjon: Akershus fylke, Fet, Klokkerbok nr. I 1 (1815-1842), Fødte og døpte 1815, side 5. Permanent sidelenke: Lenke'Min' Anne Marie gifter seg 06.101835 med Torer Kristoffersen, men det står ikke noe navn på faren hennes.I bygdebok for Rælingen står det at hun er datter av Kristoffer Eriksen og Marie Axelsdatter, Berget. Hadde vært fint å få det bekreftet ;-)Torer dør 18.02.1888, Rælingen/Fet, men vi har ikke funnet Anne Maries død.Noen som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er konfirmasjonen til en Anne Marie Kristoffersdatter Berget i 1828, men som foreldre er oppført Christian Larsen og Gunhild Olsdatter Berget. Det opplyses at Anne Marie er 15 år, men det er ingen fødselsdato på henne - se nr. 7 - Akershus fylke, Fet, Klokkerbok nr. I 1 (1815-1842), Konfirmerte 1828, side 258. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7601&idx_id=7601&uid=ny&idx_side=-235>Lenke Permanent bildelenke: Lenke.I kirkeboka står hun imidlertid med farsnavn Christiansdatter - Akershus fylke, Fet, Ministerialbok nr. I 8 (1815-1842), Konfirmerte 1828, side 258. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Den danske damen som har spurt om hjelp, har nevnt FS og jeg tror det er der problemene oppstår: https://www.familysearch.org/s/treeDetails/show?uri=LenkeHer er jo ingen datoer.-og så var det bygdebøkene da. Har en mistanke om at noen har skrevet av data i bygdebøkene uten å sjekke kildene og deretter har det blitt lagt inn i FS.Hva tror dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Søren og - fikk problemer med den lenken!Jeg gjorde et foreldresøk på Kristoffer Eriksen og Marie Axelsdatter og fikk opp en Anne MarieVedlegger bilde istedet.

bilete10899.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Kristoffer Eriksen og Marie Axelsdatter gifter seg først i 1817 og anligvis ville de nok ha giftet seg før om de hadde fått et barn våren 1815: Kildeinformasjon: Akershus fylke, Fet, Ministerialbok nr. I 8 (1815-1842), Ekteviede 1817, side 192. (nr.7) Permanent sidelenke: LenkeSå jeg heller til at rette foreldre til Anne Marie er de du nevner i (2), Grethe.Jeg sender linken til temaet til den danske damen, så hun selv kan lese innleggene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.