Gå til innhold
Arkivverket

[#83946] Hvordan finne frem til emmigranter?


Gjest Monika Gåserud
 Del

Recommended Posts

Gjest Monika Gåserud

Tror jeg trenger litt hjelp til og finne den personen som jeg leter etter, så jeg setter stor pris på all hjelp jeg kan få.jeg prøver da og finne Nils Anders Gaaserud, han reiste til Amerika den 09.07.1910, jeg tror han reiste med Linje: Alb.Raffel, skip: Salmo. Han er født den 23.10.1892 i Drøbak. Far hans heter Anders Nilsen Gaaserud og moren hans heter Hanna Oline GaaserudJeg vil på forhånd takke for all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Nils skulle sikkert til broren Hans som emigrerte i 1906. Hans reiste til sin onkel John Nilsen i Chicago IL.

bilete10946.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Broren Hans kalte seg Ruud. Han var født 13 des 1888 og døde i april 1965 i Illinois.I broren Hans Ruud sin obituary er ikke Nils nevnt. Men søsteren Sally Bell er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Födelsedatum stämmer inte helt men jag tror detta är Nils, ansökan om amerikanskt medborgarskap: Name: Nels Ruud Age: 27 Birth Date: 23 Sep 1892 Birth Location: Drobak, Norway Arrival Year: 1910 Issue Date: 16 Apr 1919 State: Washington Locality, Court: Seattle, District Court

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

27 juni 1927 kommer han från USA till Prince Rupert i Bristish Columbia. Han var sjöman och fiskare och tänkte bosätta sig där. (Border Crossings US to Canada)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Canadensiske medborgaren Nels Ruud, 60 år gammal, kommer 1 juli 1953 till New York för transit till Canada från Oslo med m/s Oslofjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monika Gåserud

ok, den er grei :) men er litt usikker på om det er rett personer. Var det vanlig å forandre etternavnet når en annkom USA? og jeg har aldri funnet noen Sally Bell som er søsteren til disse to brødrene, De hadde en søster som het Inger Sally Tholine Gaaserud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Nels Ruud är född i Dröbak och anlände till USA 1910, uppgifterna stämmer sedan med inresa till Canada. Jag är säker på att det är rätt. Det var mycket vanligt att man amerikaniserade sitt namn, ibland så att det blev helt annorlunda. Sally gifte sig kanske med en herr Bell! Om hon var född 1 mars 1885 så söker hon medborgarskap 1940 som Sally Ingrid Bell, har tidigare kallats bara Sally. Bosatt i Chicago.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Name: Sally BellSSN: 351-05-8535Last Residence: 60126 Elmhurst, Du Page, Illinois, United States of AmericaBorn: 1 Mar 1885Died: Oct 1966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monika Gåserud

Det må vere henne. men det er ikke rett fødselsdato da. men er det mulig å finne gjenlevende slekt nå? det er jo det jeg er mest interesert i akkuratt for øyeblikket. Og det er kanskje den eneste muligheten jeg har til og finne ut mer om disse personene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.