Gå til innhold
Arkivverket

[#83961] Kirkeboklesing Rana 1751


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Jeg skulle absolutt ha funnet Lars Christensen/Kristensen sin datter som skal være født ca oktober 1751Hun skal da være her: LenkeMen jeg finner henne ikke. Kan noen se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Jeg finner heller ikke denne dåpen i 1751, derimot finnes en Lars Christensen Øyjorden som får døpt en sønn Elias Dom. 8 p. Trin. i 1752: LenkeHvis dette er riktig Lars, så blir det vel litt tett på at han fikk døpt en datter i 1751?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Tja, jeg har ham oppskrevet som beboer på Tørrbekkmoen, men finner ham som beboer i Almlia. Men kan han ha bodd på Øyjorden? Jeg kan ikke huske at Elias var en av sønnene som står i skiftet. - Skiftet ble forresten holdt i Ørtefjell. Det tror jeg er pga at datteren var gift med forrige bruker. Så ser det ut som om broren hennes overtar gården når han dør. Om Lars bodde og døde på Ørtefjell, så bodde han der ikke lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Aha! sånne feil er fort å gjøre i Rana. Beklager det.Her er Malene Ciertine/Kristina. Hun får sitt første barn i 1830 og sitt siste (med sin tredje mann) 44 år gammel i 1755.LenkeDør i 1839, som enke. Tipper hun overlevde mann nr. 3 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.