Gå til innhold
Arkivverket

[#83964] Grunnbok - Realbok


Gjest Eilif Ness
 Del

Recommended Posts

Gjest Eilif Ness

Hvordan finner vi opplysninger mht. fast eiendom og eiendomsskifter? Hvor i digitalarkivet er grunnbokmaterialet? trenger 1895-1920 ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eilif Ness

Takk for det! Men det hjelper lite ... Jeg trenger eierskifter for en eiendom i Onsoy kommune i Ostfold fylke for 1895-1920, og jeg har bare gaardsnavnet (ikke nummer). Men Ostfold staar ikke paa dropdownmenyen for 'velg fylke', og naar jeg velger'alle' saa kommer det opp et navn i Seljord som inneholder mitt sok som en del av navnet. Bomtur. Er det noe som mangler her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Inngangen 'eiendom' er bare operativ for Hedmark, Oppland, Buskerud, Vestfold og Telemark.Hvis du velger inngangen 'panteregister', velger Østfold fylke og scroller nedover siden, finner du panteregister for Onsøy sorenskriveri med tilhørende tinglag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Dette er berre laga til for nokre få fylke. For dei fleste fylka må du difor bruke panteregistera for å finne kva side du skal slå opp på i grunnboka.Når det gjeld å finne gardsnummer kan matrikkelutkastet for 1950 vere til hjelp, dette finn du raskt via google. Matrikkelutkastet dekkar alle landkommunar bortsett frå Finnmark året 1950.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.