Gå til innhold
Arkivverket

[#83992] Hjelp til oppslag i bygdebok for Stjørdal, Nord-Trøndelag og gården Ulstad.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg skulle gjerne hatt hjelp til et oppslag i nevnte bok. Det gjelder familien Nils Johnsen og Mali Olsdtr. Mali var født på Ulstadmoen i 1827 og døde samme sted i mai 1863. I 1865 er enkemannen Nils Johnsen borte fra gården, men to av barna, Ole og Mikal bodde hos Malis foreldre Ole Pedersen og Mali Pedersdtr.LenkeMali Pedersdtr. døde i 1868. Sier boka noe om når Ole Pedersen døde? Og står det noe om hvor det ble av Nils Johnsen etter 1863 da kona døde. Ryktet vil ha det til at han flyttet ut av bygda.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg løfter denne opp i lyset igjen, i håp om at noen med tilgang til nevnte bok vil gjøre et oppslag på gården Ulstad for meg.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Hei RuneDette står i Hegra BB bd 2: Nils Johnsen Skuggneset f 14.09.1817, flytta til Ålesund i 1866. Gift 1 med Karen Larsdatter Tylden, g 2 med Mali Olsdatter Ulstadmoen, g 3 i Ålesund med Ane Larsdatter. Sønnen Ole ble sjømann, bosatte seg i Bergen. Sønnen Mikal flyttet til Ålesund i 1872, reiste senere til Amerika. I første ekteskap hadde han datteren Lisbeth. 6 barn i andre ekteskap. BBoken sier ikke noe om når Ole Pedersen døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Grete.Det er sønnen Ole som kom til Bergen som er linken her. Han stakk til sjøss etter konfirmasjonen. Han skal ha syntes lite om farens 3dje ekteskap. Da skal jeg søke etter Nils i Ålesund. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.