Gå til innhold
Arkivverket

[#83996] Hvem var Peder Christens. Brasøen og Dordi Olsdtr.gift Alstahaug,Nordland 1752?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I kirkeboken for Alstahaug i Nordland finner jeg at Peder Christensen, Brasøen og Dordi Olsdtr. giftet seg 17.12.1752. Jeg tror det er samme Peder Christensen jeg finner i Gildeskål, Nordland i 1801 på gården Qwel, da gift for andre gang med Agnet Adamsdtr.LenkeEr der noen som har kjennskap til Peder og Dordi, eller som har tilgang til kilder fra Alstahaug eller Gildeskål som kan avdekke hvem de var?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Den Peder Christophersen som Agnethe Adamsdatter er gift med sies å være født 1727 og er oppført med foreldre Christopher Joensen og Berit Pedersdatter, Savjord.Det er skifte etter Peder Christophersen Qwæl i 1802. Ekteparet er barnløst.Peder Christophersen var i første ekteskap gift med Berit Michelsdatter, død 1763. De bodde på Sandmoen (vet ikke hvor det er).Opplysningene er hentet fra Skiftene i Salten og Ringakers bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for hjelpen Inger.Men da er det nok neppe den personen jeg jakter på. For han ble altså gift med Dordi Olsdtr. i 1752, Og hadde sønnen Ole Pedersen f. 1756. Det er den samme Ole Pedersen vi finner på Qwel i 1801 gift med Dordi Hansdtr. Jeg trodde derfor at det var faren Peder Christensen jeg fant lengre ned på siden, ref lenken min i innlegg nr.1. Jeg skulle ha likt å vite hva som eventuelt står under gården Brasøen.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Som arvinger etter Berit Mikalsdatter, Sandmo i Gildeskål, skifte 1764, er oppført ektemann av avdøde Peder Kristoffersen og bror av avdøde Hans Clavesen (?) Helleseter i Gildeskål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Inger. Da hadde de ingenting med Ole Pedersen å gjøre. Da må jeg nok til Brasøen for å finne svaret. Men der er vel ikke noen bygde/ættebok for området?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.