Gå til innhold
Arkivverket

[#84003] Christopher Christensen (Alme), Gudbrandsdalen-Fron, Oppland


Gjest Kjell Kvalvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Kvalvik

Christopher Christensen (Alme) og Anne Hansdatter fikk sønnen Christen 09.08.1819 med dåp 17.09.1819 i Fron Lenke Finner ikke noen flere data på Christopher og Anne. Er det noen som har opplysninger på disse personene?Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddleiv Ringlund

Hei!Finner denne notaten,håper den kan føre deg videre:◦Nemd som Christopher Christensen Almee Nedre, gardmandssøn, underoffiser. Christopher med kone og barn drar til Sømna i Nordland.Lykke til videre.mvh.Oddleiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Hei Oddleiv. Takk for drahjelpen. Etter at Christopher kom til Nordland har jeg bra kontroll. Tror bestemt dette er familien år 1801 Lenke Teorien min er at Christopher har etablert seg med egen familie på plassen Alme, men er oppvokst på Hougen som folketellingen viser.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

På slektssiden til Tor Onshus går det fram at Christopher var sønn av Christen Engebrethsen Haugen og hans 1. kone Anne Christophersdtr. Alme.Prøver lenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Hei Aud. Tusen takk for god hjelp. Har slitt en del med denne familien, men du kom med god informasjon som hjelper meg langt på vei. Fin slektside du viser til.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.