Gå til innhold
Arkivverket

[#84039] Hans Tøger Gundersen Rakkestad


Gjest hilde roos
 Del

Recommended Posts

Gjest hilde roos

Hans Thøger Gundersen f 25/5 1854 på Kirkeng.Han foreldre var Gunder Mathisen og Sophie(a) Fredriksdatter.Ved folketellingen 1865 Rakkestad bor han sammen med sine foreldre og sin bror Ole Fredrik Gundersen på Kirkeng.Ved anmerkninger står det at Hans Thøger er blind.Jeg finner han Fs 1875 bor han sammen med sin mor på Møllerhaugen Rakkestad.Folketellingen 1885 Sarpsborg bor han i St Mariegt og lever av å flette kurver men der slutter alle spor.Har prøvd å finne han død men har ikke funnet noe.Noen som vet?Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Takk for svaret.Merkelig det der.Har akkurat søkt på folketellingen og fant ingen ting.Jaja men da ble jo det løst så takk igjen.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Takk igjen for hjelpen.En annen ting.Jeg kan ikke lage lenker.Det er kanskje en fordel å kunne det men jeg har kun brukt pc i litt over et år og det jeg kan har jeg lært selv.Får å lage lenke så må man begynne med å skrive innlegg men så.....? Trenger en enkel og lett forklaring på dette.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Prøver meg med en forklaring: Hent opp en tilfeldig kirkebokside:Øverst til høyre et felt med vis sidehode=velg JA så ved siden av den bildeinformasjon= velg ØVERST, Da har du fått opp 3 linjer med informasjon i feltet: marker de 2 øverste linjene og høyreklikk så og velg KOPIER, gå så til side hvor du skal ha lenken, og høyreklikk der og velg LIM INN Hjalp dette? Kildeinformasjon: Østfold fylke, Askim, Ministerialbok nr. 6 (1874-1881), Fødte og døpte 1874, side 2. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Hilde Roos:Denne tråden handler om ein Carsten Roelifs. (Rolfs.) Roos som utvandra til Friesland i det nordlige Holland på før midten av 1600-tallet. Du heiter jo Roos og det er ikkje så mange stader med dét namnet her til lands, - så kanskje dette er av interesse for deg?LenkeMvh., Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Hei Terje Mye interesant i disse innlegene.Som sagt så vet jeg ikke mye om Roos slekten enda.Tydligvis har stedet Ros ekstistert langt bakover i tid og kanskje slekten kommer fra den tid eller kanskje de fikk tilgang til gården senere .Jeg greier ikke å lese det som står der i mantallet men da har jeg jo tillgang til dokumentet senere.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro-Monica Roos

TEst test testKildeinformasjon: Akershus fylke, Aker sorenskriveri, Vigselsbok (borgerlig) nr. 4 (1927-1929), Borgerlig viede 1927, side 2. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.