Gå til innhold
Arkivverket

[#84043] Clemmet Andersen Bach i Meldal/Rennebu og døtrene Gurru og Ane


Gjest Eva Hjelen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Hjelen

Hei,Jeg har antageligvis en udødelig forfar og hans døtre :-).Clemmet Andersen Bach døpes 16. juni 1776 i Rennebu kirke - [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16205&idx_id=16205&uid=ny&idx_side=-159>Lenke Han konfirmeres i 1794 i REnnebu - Lenke Clemmet Andersen er tjenestefolk på gården Wold i Rennebu i 1801. I 1809 blir han far, uægte barn Gurru Clemmetsdatter, med pigen Gjertrud Olsdatter Ree, Lenke Jeg finner han igjen i folketelling for 1815 i Rennebu, på Bach. I 1832 blir han far til nok et uægte barn, Ane Clemmetsdtter med Tori Jacobsdatter Vold -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Østhus.

Hei !Er det ikke heller denne Ane Clemetsdatter som du mener på ?Døpte Rennebu 1832. Nr. 10.Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Rennebu i Meldal, Ministerialbok nr. 674A01 (1829-1860), Fødte og døpte 1832, side 7. Permanent sidelenke: LenkeMvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Hjelen

Magne, du har helt rett - jeg la inn feil lenke.Det hjelper på inspirasjonen å legge inn spørsmål her :-). Jeg fant akkurat Clemmets død i 1872 - i en alder av 98 år iflg kirkeboka, egentlig var han 'bare' 96 år. Lenke Men Gurru sin død, og Ane sitt liv etter 1835 er fortsatt like uklart. Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Magne Loe

Hei!Torø Jacobsdatter og datteren Ane Clemmetsdatter flyttet fra Rennebu til Hitra i 1838. Ane ble konfirmert i Dolm kirke på Hitra 6 sep 1846. Mer har jeg ikke så langt.Mvh Dag Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Hjelen

Dag Magne, Tusen takk skal du ha - der hadde jeg ikke kommet på å lete. Forresten, jeg burde kanskje ha sjekket utflytterlistene.... Da skal jeg fordype meg i folketellingene på Hitra.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Eva Hjelen

Hei,Dødsfallet til Gurru, og videre skjebne til Ane, er fremdeles uløst. Men plutselig en dag knekkes nok denne nøtten også :-)Gurrus mor er også et mysterium, som jeg har opprettet et nytt tema for: LenkeEva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.