Gå til innhold
Arkivverket

[#84048] Mer hjelp i Gildeskål. Peder Olsen og Ingeborg Christensdtr. Sør-Arnøy 1755/61?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Peder Olsen Sør-Arnøy i Gildeskål, Nordland giftet seg 14.08.1783 med Ingeborg Christensdtr. Hans foreldre var trolig Ole Hansen 1719-1778 og Marit Johnsdtr. Sør-Arnøy. Men hvem var foreldrene til Ingeborg, og hvor kom hun fra? Det står ikke noe gårdsnavn på henne ved vielsen. Og vet noen når Peder og Ingeborg døde? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svar Birger. Det var det jeg egentlig antok, men sikker kan man jo ikke være, all den tid der ikke sto noe gårdsnavn på henne. Men spørsmålet er da fortsatt. Hvem var hun datter av?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Steigberg

Hei! Arvid Støver har Ingeborg Christensdater som datter av;Christen Hansen,Sør Arnøy. d 11/12 1788, skifte 04/06 1789 og Malene Olsdatter f. 1731 - d. 27/02 1791Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Grete. Du skulle vel ikke tilfeldigvis ha tilgang til skiftet etter Christen Hansen? Jeg har en følelse av at der er flere søsken til Ingeborg nevnt der.Jeg trenger evt. bare navn og alder.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Steigberg

Støver opplyser følgende barn;* Ingeborg* Martha* Susanne gm. Niels Jensen, Sør Arnøy* Ole f. 1751* Hans f. 1771I skifte CD for Salten er det skifte etter Marit Andersdatter, åpnet 19/7 1773 på Fuske Indre i Skjerstad.Der opplyses bla. Christen Hansen som sønn, bosatt på Sør Arnøy. Muligens den samme CH?Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Grete for tilbakemeldingen om skiftet etter Christen. Jeg ble litt usikker, for jeg fant en Christen Hansen som giftet seg i Gildeskål i 1779 med en Mali Olsdtr., men klarte ikke å tyde gårdsnavnet hans. Jeg lurte derfor på om Malenme var hans andre hustru.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.