Gå til innhold
Arkivverket

[#84049] Tydehjelp på konfirmasjon i Skogn i 1903


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg trenger tydehjelp angående hvor konfirmanten Lina Antonette Antonsdatter bodde ved konfirmasjonen 04.10.1903 i Skogn:Nord-Trøndelag fylke, Alstadhaug i Skogn, Ministerialbok nr. 717A12 (1898-1923), Konfirmerte 1904, side 129. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4362&idx_id=4362&uid=ny&idx_side=-116>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk for svaret. Trodde jeg visste noenlunde om hvilke gårder som har hørt til Skogn prestegjeld, men Euringan eller Auringan har jeg aldri hørt om. Hvilket hovedbruk lå det under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, Auringan ligger like ved E6'en, noen hundre meter sør for Norske Skog. Den ligger under Rendum, og kalles Rendum ytre søndre i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja da var jo Lina på sammme gården som broren(min bestefar Leif Emil) var ved folketellingen 1910 og konfirmasjonen i 1911. Tusen takk for svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.