Gå til innhold
Arkivverket

[#84052] Ole Olsen Hagen, f.1857 i Elverum: G.m/Anna Helena Heltne i Amerika?


Gjest Jan Erik Aas
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erik Aas

Ole, født 09.05.1857, fra Sørskogbygda i Elverum, er far til min uektefødte oldemor (Oline, f.06.01.1876, Hof i Åsnes).Oles skjebne har vært ukjent, men nå lurer jeg på om det er samme Ole som er nevnt nedenfor, og hvis det er tilfelle, om det er mer opplysninger om ham og hans famile i Amerika:IGI Individual Record: Ole Hagen, født 09.05.1858(avvik 1 år!, akkurat), død 18.10.1930 i Britton, Marshall, Sør-Dakota g.1882 Vernon Twp, Dodge, Minnesota m/Anna Helena Heltne (foreldre Christopher Christenson Heltne og Kirsti Johnsdotter Tverberg), f.10.08.1863, Vernon Twp, Dodge, Minnesota, d.07.09.1931, Britton, Marshall, Sør-Dakota. (Ft-1880?= 9588 Ole O Hagen, 23 år, arbeider i Clay Minnesota)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Her er dåpen til Ole som det refereres til i innlegg 2 - se nr.62 her [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1130&idx_id=1130&uid=ny&idx_side=-66>Lenke (Buskerud fylke, Sigdal, Ministerialbok nr. 8 (1850-1859), Fødte og døpte 1858, side 57).Denne Ole var altså født på Anfinrudhagen i Sigdal den 9.mai 1858 av foreldre Asle Ellingsen og Anne Larsdatter. Det ser dermed ut til at du kan avskrive denne Ole Hagen som Olines far.Jeg legger for ordens skyld inn lenke til din oldemors dåp i Hof - se nederst på denne siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Aas

Tusen takk!Dette var overveldende kjapt, klart og overbevisende!Da ser det ut til at det andre alternativet jeg hadde er riktig. Det er at han døde i Kristiania en gang helt på slutten av 1870-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Det har vel forsovidt ikkje so mykje å seia, men tilvisingi til bygdeboki mi for Luster er feil! Det skal vera band II (1986) og garden Heltne i Dale sokn, IKKJE garden Heltne i Fortun sokn!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.