Gå til innhold
Arkivverket

[#84057] Leter etter Asta Moe


Gjest heidi pauline
 Del

Recommended Posts

Gjest heidi pauline

Hei. Noen her som kan hjelpe meg med å finne Asta Moe? Hun er født i mars 1916. Det eneste jeg vet er at hun har bodd på Sørumsand og der er hun også gravlagt. Men jeg er ikke hundre prosent sikker på om det er der hun er født. Har prøvd å søke kirkebøker i sørum men finner henne ikke.Noen som tror dem kan hjelpe med dette??På forhånd tusen takk ;-)Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Finner en familie Moe i Sørum her i 1910-tellingen: LenkeKan det tenkes at Asta Moe har noe tilhørighet til disse folkene?Vet du om Moe var henns pikenavn, eller navn som gift?Finnes navnet på gravsten , siden du vet at hun ble gravlagt i Sørumsand?Finner en Asta Moe på Dis Gravminner , men hun var eldre enn damen f. 1916.Vet jo ikke om kirkegården der hennes grav er , er registrert ? Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidi pauline

Hei Anne. Nei dessverre så vet jeg ikke hvem foreldrene hennes er. Vet bare hvem sønnen hennes er, for han var far til min bror.Hei Gunn.Moe var hennes navn som gift. Jeg vet bare den info som stod på dødsannonsen og det jeg husker som sto der(det er min bror som har den) så var det at hun var født i mars 1916 og jeg tror hvis jeg ikke husker feil at hun døde i fjor el for fjor. Det er nok derfor man ikke finner henne på gravstedet. Jeg har funnet mannen hennes, det er Einar Karsten Moe, han er født 1911. Pikenavnet hennes sto ikke i dødsannonsen derfor vet jeg ikke dette.Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidi pauline

Hei Ann-MaryJa det kan nok stemme kanskje. Trodde det var 2010 hun døde men er mest sannsynlig 2009 da. Men hadde bare vært så fint å funnet ut om hun kommer fra sørum også. I digitalarkivet så finner jeg henne ikke i kirkebøkene til sørum så tror mest sannsynlig at hun kanskje kom fra et annet sted.Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Når jeg googler på navnet Asta Moe ser jeg at det har vært en god norsk bueskytter fra Sørumsand med det navnet. Kan det være henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidi pauline

22 mars 1916 er hennes fødselsdag. så da regner jeg med at den som Berit fant er feil. Får bare lete videre og se, prøvde meg også på å finne når hun giftet seg med Einar Karsten Moe. siden deres sønn(etter min bror) er født i 1965 så regner jeg kanskje med at dem giftet seg før dette en gang. Men er ikke så mye å lete på på sørum.Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Har jeg misforstått, eller var det en generasjon mellom dette paret og din bror? Er vel lite trolig at de har fått barn i 1965 hvis de er født i 1911 eller 1916?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidi pauline

hei sissel.sorry jeg sa helt feil i ste. Denne Asta er min bror`s bestemor, hun har trolig giftet seg ihvertfall før 1937 for det er året da Asta fikk barn(min bror`s far). tror ikke dem fikk noen før dette men ikke hundre prosent sikker.Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Se her igjen, Heidi! TrorLenke dette da er foreldre til Einar Karsten MOe i 1910:På samme liste jeg la inn i innlegg nr. 3. Stemmer med foreldrepar ved dåpen til Einar Karsten Moe , Carstens innlegg nr. 9.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her på Dis gravminner finner jeg Rangvald Moe og hustru Josefines gravsted her: LenkeDet må da være foreldre til Einar K. MOe , ektemann til Asta Moe?Mulig du må dobbeltklikke på lenken her for å få fram bildet av gravstenen. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidi pauline

hei igjen.som jeg skrev tidligere (4) så har jeg funnet Einar Karsten Moe. Men etter mye leting så har jeg endelig klart å finne Asta Moe, Hun er født i Holter i Nannestad og konfirmert i Gjerdrum.Men tusen tusen takk for all hjelp jeg har fått med dette.Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.