Gå til innhold
Arkivverket

[#84062] Lars Rasch Ege 1921-1988, Nord-Fron


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Lars Rasch Ege er gravlagt i Nord-Fron, Kvam, Oppland.Kjenner noen til denne mannen?Skulle gjerne sett en dødsannonse etter ham. Skulle gjerne funnet hans opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Har hatt Gudbrandsdølen avis til gjennomsyn og funnet både dødsannonse og minneord. Lars Rasch Ege var ugift og hadde ikke barn, hadde vært til sjøs, siden elektriker og bodde sine siste år på Søre Resset på Sjoa. Han hadde en svigerinne, nemlig Ragnhild, kona til broren Hans Rosenberg som døde 1986. Elise i innlegg 4 er mor til de to Ege-brødrene, kona til Thorgny Rasch Ege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Erling, Hvis det har interesse, så har jeg navn på eier av Søre Resset, som har bodd der siden han ble født i 1968. Søre Resset er i Sel kommune, men sokner til Kvam kirke i Nord-Fron. Helge haalaasPÅonline.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Takk for den muligheten, Helge, men dette er relativ fjern slekt av meg (firmenning til min far; Ege-navnet kommer fra gården Lille-Ege i Eigersund kommune). Derfor tror jeg ikke det er nødvendig å kontakte eier av Søre Resset i dag, i og med at Lars Rasch ikke hadde etterslekt (ifølge dødsannonsen og minneordene). Eneste jeg kunne ha av informasjon er hvis Lars R. Ege sto omtalt i en bygdebok.Her er foto av familien, der Lars' farfar Hans Ege er han som flyttet fra Egersund og stiftet familie i Drøbak, der familien stadig reiver Ege Libris (bokhandel). Han var gift med Alvilde Rasch. En av guttene på bildet er Lars Rasch Ege sin far døpt Thorgny Rasch

bilete10994.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.