Gå til innhold
Arkivverket

[#84089] Etterkommere etter Marit og Amund J Vold i Namsos


Gjest Oddbjørg Brænd
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjørg Brænd

Listenr. Side Gardnr Gate Kjøpstad Tal på garden 59 59 122 71 8 Kvartal Ladestedet Namsos 12 Personnr. Nytt hushald Førenamn Etternamn Fam. stilling Yrke Sivilstand Alder Kjønn Fødestad 790 1 1 Amund J. Vold Husfader Tømmermand g 59 m Tolgen Prgj. 791 2 Marit Vold* f Olsd. Kone g 62 k Tolgen Prgj. 792 3 John A. Vold Søn Boghandler ug 29 m Tønset Prgj. 793 4 Simen A. Vold Søn ug 21 m Tønset Prgj.Dette er en kopi av folketellinga for 1865. Marit er min tippoldefars søster. De kom fra Tolga. I 1829 flyttet deres foreldre, samt Marit med familie og min tippoldefar, Ole Pedersen med familie, til kanskje Namdalen. Stedsnavnet er veldig vanskelig å lese i kirkebøkene.Det jeg nå etterlyser er etterkommere av familien Vold.Hvilke arbeidsmuligheter for nordøsterdøler fantes i Namdalsdistriktet i 1830? (I sleketsprogrammet om Brønnbo ble det fortalt at det var veldig mange solunger som reiste til dette området som fløtere. Men det er langt fra Solør til Tolga.)Mvh Oddbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.