Gå til innhold
Arkivverket

[#84138] Tante Dikka


Gjest Kirsten Wolleberget
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsten Wolleberget

Min tante Dikka bodde på Vibesgatan i Oslo på 1910-talet. Vet någon till vilken kyrkoförsamling gatan tillhörde och kanske fortfarande hör?Mvh Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Wolleberget

Tusen tack för upplysningen, men var hittar jag uppgifter om ingångna giftermål och avlidna? Tante Dikkas man dog 29/12 1912 på Vibesgate 20.Mvh Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Kirsten... Litt mer informasjon om din tante Tikka ville ha hjulpet stort i letingen...Dog angående Fagerborg menighet så ble kirken innviet i 1903 og såvidt meg bekjent så er ingen av ministerial eller klokkerbøkene innlevert ennå... Dvs, de er iallefall ikke digitalisert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Wolleberget

Åter tusen tack! Det är rätt Dikka och att få se dödsannonsen är helt fantastiskt. Så duktiga som ni är kanske vi kan få ytterligare upplysningar om tante Dikka. Det vi vet om hennes fortsatta öden är att hon gifte om sig (minst en gång) och hennes siste man hette Kock. 1929 bodde paret i Lillestrøm, när Dikkas mamma, Johanne Hansdatter Brudevold, bosatt i Gresvik, Onsøy gick bort. Efter att Kock också lämnat jordelivet flyttade Dikka hem till Gresvik medförande två urnor där askan efter två makar förvarades! Några barn föddes aldrig och Dikka gick bort någon gång efter världskriget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

På gravstedet i Gressvik, Fredrikstad, ser jeg på DIS gravminner at det ligger en Dikka Theodorsen som er død 25.12.1954. Men det står ikke når hun er født. Kan det være henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Wolleberget

Hej Björg Hukkelber. Det var ikke min tante Dikka som du fant på Gresvik kirkegård, men det var så underligt å se Gressvik så jeg ündret om du var der ifra. Jeg bodde nemlig på Kirkeby före jeg flyttet til Sverige. Mange hilsner fra Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.