Gå til innhold
Arkivverket

[#84146] Etterkommer av Hans Nielsen Hauge


Gjest Beate Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Beate Hanssen

Hei!Jeg hadde en inngiftet tante som hadde hørt at hun var etterkommer av Hans Nielsen Hauge. Jeg lurer på hvordan. Hennes far, Arne Hauge-Eriksen f. 08. juli. 1917, d. 30. mai. 1991, bodde i Fredrikstad. Jeg kan ikke finne kirkebøkene for Fredrikstad for tiden rundt 1917. Hvem var foreldrene til Arne?Hilsen Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Eg kan jo prøve å hjelpe til litt i den andre enden. Så vidt eg har registrert fekk Hans Nielsen Hauge 3 barn i to ekteskap.Andreas i første ekteskap f. 1815, og Niels 1817 og Oline Maria i 1819 i andre ekteskap.Her er etterkommarane etter Andreas. Det ser ikkje ut til at vi finn løysinga der. LenkeEin av dei fire forfedrene som er oppgitt som foreldre til Ludvik og Anna i innlegg 5, må vel då være søskenbarn av barna til Andreas for at dette skal gå i hop.mvh egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Søstuen

Det gikk visst litt fort her. Egil, jeg ser i ditt innlegg (8) at du nenver dette. Vi må vel i så fall finne ut hvem de andre barna til HNH var, og om de har etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Det ser ut til at vi kan stryke både Niels og Oline Maria, for begge døde unge, og at det då berre var Andras av HNH sine barn som vaks opp.Då ser det vel litt dårleg ut med Arne Vilhelm kan være etterkommar etter HNH.Men denne inngiftede tanten må jo også ha hatt ei mor. Kan det være der slektskapet var?mvh egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Jo, det er no så.Likevel, så fikk Andreas fem jenter og fem gutar. Teoretisk sett er det då like stor sjanse for at etterkommarar av Hans Nielsen Hauge har Hauge som etternamn, som om de har eit anna etternamn.Legg vi i tillegg til grunn at dei fire av gutane til Andreas som fekk etterkommarar fekk 15 jenter og 8 gutar, så er vel sjansen i all overvekt større for at etterkommaren ikkje heiter Hauge!!!mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Det kan være litt vanskeleg å finne foreldra hennar då.Eg kom på noko. sjå innlegg 16 i dette temaet: Lenke Russøy&nr=28&antinnlegg=20&startnr=&antall=&spraak=#anker (om ikkje linken virkar, så er det tema 72427)Hadde du fått tak i denne boka så hadde du kanskje funne ut av det.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Mary Bertines dåp i Onsøy: Østfold fylke, Onsøy i Onsøy, Klokkerbok nr. I 3 (1910-1926), Fødte og døpte 1920, side 234-235. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 37)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Vielsen 7. okt. 1911: Østfold fylke, Onsøy i Onsøy, Klokkerbok nr. I 3 (1910-1926), Ekteviede 1911, side 520-521. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 21)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Faren til Kristian Hansen/Antonsen Kjære (f. 1884 og konfirmert i Fredrikstad metodistmenighet) er fisker Anton Kristian Hansen Kjære (I dåpen var han på Engelsviken)Jeg mener det står noe om slekten til HNH i bygdebok for Råde og at Engelsviken er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.