Gå til innhold
Arkivverket

[#84149] Brukernavn og passord på Slekforsum


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Fikk endelig letet frem nummer 3 av 'Slekt og data' for 2009, og der sto jammen passordet mitt ja. Så i kveld har jeg fått lagt inn svar på Slektsforumet. Tusen takk til dere som hjalp meg her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Etter at du har logga inn på Slektsforum, kan du klikke på DIS-logoen oppe til venstre (av ein eller annan grunn må du der logge deg på att med det same passordet, i venstre marg litt nede på sida).Når du har gjort det, finn du medlemsnummeret ditt på same staden som innlogginga, og under der ei lenke til 'Min medlemsside'. Der kan du forandre epostadressa som DIS har i sitt medlemsregister (og annan info), og viss du da skulle gløyme passordet vil funksjonen for å få nytt passord verke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Takk for informasjonen Arnfinn, og jeg skal gjøre det neste gang jeg går inn på DIS sine sider. Hvordan får jeg lagret brukernavn og passord, slik at jeg slipper å skrive dette hver gang går inn på Slektsforumet for å svare på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Du er i allefall innkoblet helt til du sletter midlertidige filer f.eks Cookies. Da må du logge deg på alle forum etterpå. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

I mitt maskinoppsett (Windows XP) er det ein funksjon som gjer at første gong eg loggar meg på ein nettstad med passord, spør Windows om eg vil at han(?) skal hugse passordet til neste gong. På slike 'ufarlege' nettstader svarer eg da ja - og neste gong ligg passordet der. Eg synes det er ein nyttig funksjon.Det er og eit punkt på det Windowsbildet der eg kan hake av viss eg ikkje vil at Windows skal spørje meg fleire gonger om å hugse passord. Viss du har haka av den, verkar sikkert ikkje denne funksjonen. Det er kanskje andre her med høgare windowskompetanse enn meg som kan forklare korleis ein evt. får fram att denne funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Den funksjonen har jeg på og den fungerer helt til jeg kjører f.eks CC Cleaner som rydder opp i jungelen av midlertidige filer. Da må en logge seg på igjen med brukernavn og passord. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.