Gå til innhold
Arkivverket

[#84149] Brukernavn og passord på Slekforsum


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg har nå kjøpt meg ny pc,og for å kunne svare på noe på Slektsforumet må jeg logge meg på med brukernavn og passord. Det er forklart der inne at hvis en er medlem, så står brukernavn og passord bak på bladet 'Slekt og data'. Det er bare det at når jeg gjør det, så får jeg beskjed om at det er feil.La meg ta et eksempel. Om det står f.eks. 15879RN 15879 bak på bladet. Jeg forstår jo da at RN 15879 blir brukernavnet ifølge forklaringen på DIS-Norge, og da må vel passordet bli 15879? Det blir altså ikke godkjent, og når jeg prøver med passord jeg ellers har brukt på pc blir ikke det godkjent heller. På gammelpc-en var brukernavn og passord lagret, og jeg slapp å skrive det pånytt de siste årene. Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei.Har du noen eldre numre av Slekt og Data? Om DIS har sluttet å skrive brukernavn og passord bak på bladet nå, så gjorde de det iallfall før. Etter Brukernavnet (som begynner med dn) står det et tall med tre bokstaver foran. Det er passordet.Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Irriterende at det ble feil i overskriften på ordel Slektsforum. Håper det kan rettes. Jeg har også prøvd å bruke passordet til pc-en til å logge meg inn på Slektsforumet, men det gikk ikke det heller. Forklaringen på hvordan brukernavn og passord fra 'Slekt og data' fungerer burde kanskje vært bedre forklart, enn at det står bakpå bladet. Jeg mener jeg har vært borti en bedre forklaring på Slektsforum tidligere, men finner det ikke igjen der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Hos meg er det 5 tall etter DN(f.eks 15879), og DN står med store bokstaver. Foran DN står det samme tallet hos meg. Blir jo ikke at jeg er så ofte innom Slektsforum når jeg ikke får logget meg på.Dette burde vært enkelt for meg som har vært på internett i forbindelse med slektsforskning i så mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Takk for at dere prøver å hjelpe. pg jeg får ringe DIS i morgen. Finner ikke igjen siden du henviser til der inne Johan. Jeg sitter med nr. 4 for 2010, og der står det jeg har prøvd å bruke ved pålogging. Skal se om jeg finner noen eldre nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Må tilføye at jeg har prøvd både med og uten mellomrom. Jeg kan ikke bruke 3 bokstaver i passordet når det kun står 2 bakpå bladet(dn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg fant siden du henviser til Johan med å søke på google, men det hjalp ikke. Fikk jo bekreftet at det som begynner på dn med 5 siffer bak er brukernavnet, men passordet mangler jeg jo fremdeles. Så da er jeg like langt. Det var ikke de 5 siffer som står foran dn heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Du er ikke alene om å ha det problemet, da jeg heller ikke får logget meg på. Jeg trykket til slutt på 'glemt passord', men har fremdeles ikke mottatt noe etter snart 3 ukers venting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Når du skriver inn brukernavnet og velger 'Glemt passord' så trodde jeg at det skulle bli sendt til deg. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Prøvde å sende mail til DIS-Norge om å få oppgitt passordet, men det lar seg ikke sende på grunn av tidsavbrudd. Det må jeg vel ta opp med kabeltv, og jeg har hatt problemer tidligere med å få sendt mail også. Merkelig at andre har 3 bokstaver og 3 tall i passordet bakpå bladet, og jeg ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Prøvde å sende mail til DIS-Norge om å få oppgitt passordet, men det lar seg ikke sende på grunn av tidsavbrudd. Det må jeg vel ta opp med kabeltv, og jeg har hatt problemer tidligere med å få sendt mail også. Merkelig at andre har 3 bokstaver og 3 tall i passordet bakpå bladet, og jeg ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja jeg har annen mailadressen, men siden jeg har problemer med å sende mail har jeg ikke fått gikk DIS-Norge beskjed om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja jeg har annen mailadressen, men siden jeg har problemer med å sende mail har jeg ikke fått gikk DIS-Norge beskjed om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.