Gå til innhold
Arkivverket

[#84161] Hjelp til oppslag i bygdebok for Samnanger, Hordaland, gården Sandvik


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg trenger hjelp til et oppslag på gården Sandvik i nevnte bok. Johannes Jacobsen giftet seg i 1716 med Ane Nielsdtr. Qvernes.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=OSVIGDE&gardpostnr=1116&merk=1116#ovre>Lenke Jeg vil gjerne vite om dette paret hadde en sønn Nils, født rundt 1729. Og i så fall , hva sier bygdeboka om hans skjebne.Dette har sammenheng med dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Hei Rune ! Finner Johannes under Kvernnes side 303:(1695-1745). Ingen Nils oppført. 2 barn: 1 Jakob f 1720 g 1744 m Magdela Andersd. Børdal. Bolig Sandvik. 2 Ingeber f 1725.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for oppslag Agnar. Jeg prøver å finne ut hvem Nils Johannessen Dale 1729-1807 var sønn av. Ved ekteskapsbevilling i 1765 står han oppført med Sandvik som gårdsnavn, med bor på Dale fra 1765 til sin død i 1807. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.