Gå til innhold
Arkivverket

[#84163] Anne Andersdatter og Ole Gulbrandsen gift 1815 i Stange


Gjest Else Lillefuhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Dette er ikke helt lett. Ved vielsen til Anne står det at Ole er enkemann. Jeg tror at Ole ble født på Nes på Hedmark. I såfall har du to muligheter for hans første ekteskap.Når det gjelder Anne så tror jeg at dette kan være den riktige, men å finne bevis for det kan bli vanskelig. LenkeEn mulighet kan være å se etter hennes foreldre blant fadderne til deres barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Lillefuhr

Jeg tror også det kan være den familien når det gjelder Anne. Har sett på den, men skal sjekke den bedre. Har funnet en datter, Dorte Olsdatter f 1815, nr 23 høyre side Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

I tillegg til Dorthe har paret følgende barn:Andrine, f. 18.4. 1817, Korsødegaards-eie. 26 : [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9124&idx_id=9124&uid=ny&idx_side=-20>LenkeGuldbrand, f. 2.10. 1819, Korsødegaards-eie, 70: LenkeAnders, f. 3.8. 1822, Hofs-eie. 72: LenkeCathrine, f. 16.1. 1825, Hofs-eie. 41: LenkeOliv, f. 3.7. 1827, Hofs-eie. 113. LenkeOle, f. 18.8. 1829, Hofs-eie. 112: LenkeEven, f. 9.3. 1832, Hofs-eie. 73: LenkeMartinus, f. 27.9. 1834, Sleppen. 150: LenkeAnne, f. 14.10. 1838, Bergstu-eie. 90:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Ja, min slekt kommer for det meste fra Stange og Ringsaker med områdene rundt. Lykkeligvis har de fleste holdt seg der, bortsett fra de som dro til Amerika. Med andre ord, slekta har sitt opphav fra den riktige sida av Mjøsa. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Lillefuhr

Riktig side? Kommer ikke det an på øynene som ser? Akkurat nå holder jeg på med mitt barnebarn sin farslekt. en av de eldste jeg har funnet der er Erich Engebrethsen, Ringsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.