Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jarle Schau

[#84180] Barn etter Sigurd Viborg 1884-?

Recommended Posts

Gjest Jarle Schau

Gift med Minda. Skal ha en sønn som heter Ivar Laurits Sigurdsen født 20041905 i Strøm, Sør- Odal.Familien står registrert med adresse Møllergata 18 i Oslo i 1910, men finner ikke noe mer.Noen som kan hjelpe tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Kan du legge lenke til tellingen 1910?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Minda og sønnen Ivar bor hjemme hos Minda's foreldre på Torsrud i Sør Odal i 1910: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

I hvilken forbindelse har du funnet opplysning om at familien var i Møllergata 18 i 1910?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Spørsmålet i innlegg 6 var til Jarle.Mvh Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Ser at Minda hadde adresse Møllergata 18 ved Ivar sin dåp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Det er vel Sigurd som står oppført med adresse Møllergt.18 osv. Minda står oppført med Thorsrud.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jarle Schau

Ok. Da er det nok derfor Sigurd forsvinner fra meg. Iflg. gamle notater døde Minda i 1924. Jeg vet ikke hvor, men kanskje hun ble værende på Thorsrud? Sønnen Ivar Laurits vet jeg ikke hvor tok veien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Jeg har lett i DIS gravminner og tror jeg har funnet Minda, men Ivar Laurits har jeg ikke klart å finne.Minda Larsen f.20/71887-død 12/3 1925, grl.19/3 Råholt Eidsvoll. I samme grav ligger Valborg Andreasen f.18/9 1917-død 10/11 2008.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jarle Schau

Ok. Altså: Ved Mindas død er kun arving Miriam Lizzy f. 1917 oppnevnt. Jeg tolker det da som hverken ektemann eller Ivar Lauritz er tilstede. Som vi tidligere fant ut dro Sigurd f. 1884 til USA. Kanskje sønnen Ivar fulgte etter? Hva angår graven Minda ligger i på Råholt finnes her både en Valborg f. 18091917 og Harry f. 11091924. Jeg har lett i kb for Eidsvoll og Sør- Odal, men ikke funnet noen av de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alf Christophersen

Hvis Sigurd og Ivar Laurits ikke nevnes i skifte, så er nok ant. disse døde på det tidspunkt, og ant. uten arvinger. Ellers ville de vært nevnt. (Med unntak om de har gjemt seg på ukjent oppholdssted, men ville tro det hadde vært nevnt i skiftet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive