Gå til innhold
Arkivverket

[#84180] Barn etter Sigurd Viborg 1884-?


Gjest Jarle Schau
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarle Schau

Gift med Minda. Skal ha en sønn som heter Ivar Laurits Sigurdsen født 20041905 i Strøm, Sør- Odal.Familien står registrert med adresse Møllergata 18 i Oslo i 1910, men finner ikke noe mer.Noen som kan hjelpe tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Schau

Ok. Da er det nok derfor Sigurd forsvinner fra meg. Iflg. gamle notater døde Minda i 1924. Jeg vet ikke hvor, men kanskje hun ble værende på Thorsrud? Sønnen Ivar Laurits vet jeg ikke hvor tok veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har lett i DIS gravminner og tror jeg har funnet Minda, men Ivar Laurits har jeg ikke klart å finne.Minda Larsen f.20/71887-død 12/3 1925, grl.19/3 Råholt Eidsvoll. I samme grav ligger Valborg Andreasen f.18/9 1917-død 10/11 2008.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Sønnen Ivar er ikke nevnt når Minda dør,derimot er det en datter Kildeinformasjon: Akershus fylke, Eidsvoll lensmann, Dødsfallsprotokoll 5 (Fca 0005), 1921-1930, oppb: Statsarkivet i Oslo.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27727/83>http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27727/83Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Schau

Ok. Altså: Ved Mindas død er kun arving Miriam Lizzy f. 1917 oppnevnt. Jeg tolker det da som hverken ektemann eller Ivar Lauritz er tilstede. Som vi tidligere fant ut dro Sigurd f. 1884 til USA. Kanskje sønnen Ivar fulgte etter? Hva angår graven Minda ligger i på Råholt finnes her både en Valborg f. 18091917 og Harry f. 11091924. Jeg har lett i kb for Eidsvoll og Sør- Odal, men ikke funnet noen av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Christophersen

Hvis Sigurd og Ivar Laurits ikke nevnes i skifte, så er nok ant. disse døde på det tidspunkt, og ant. uten arvinger. Ellers ville de vært nevnt. (Med unntak om de har gjemt seg på ukjent oppholdssted, men ville tro det hadde vært nevnt i skiftet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.